tip voor bezitters ssd

Status
Niet open voor verdere reacties.

de jean

Meubilair
Lid geworden
29 dec 2001
Windows Write-cache in- of uitschakelen
Bij meerdere merken kan je extra snelheid behalen als je dit uitschakelt.

- Open deze computer en klik met de rechtermuisknop op je SSD schijf en klik op Eigenschappen.
- Open het tabblad Hardware, selecteer de SSD.
- Klik op de knop Eigenschappen en klik op de tab Beleidsregels.
- Hier kan je de Schrijfcashe van de SSD iuitschakelen.
In bijlages zie je bij mijn samsung 840 de resultaten voor en na.

score pc.JPG

score 1.JPG

Beste de moeite waard, je voelt het verschil echt !

Goedemorgen,

Net geprobeerd ook met 840 maar scheelt 0,0.

Ps na opnieuw opstarten werkt het wel;)

Laatst bewerkt:
Iemand nog een idee van de wetenschap hier achter? Zijn er ook test met duidelijker tools dan de getoonde WPI die je stelling onderbouwen?

ik heb het ooit ook maar ergens gelezen, heb het nu geprobeerd en moet zeggen dat het verschil opvallend is, ook opstarttijd is korter geworden.
Meer weet ik er ook niet van, er stond wel bij vermeld, dacht ik, dat het niet op elk merk werkt.

Toch nieuwsgierig geworden. Ik vraag me namelijk af wat het disablen van de write cache voor performance verbetering kan brengen. Ik kan me wel voorstellen dat het schrijven negatief beïnvloed wordt, maar aangezien verreweg het meeste gelezen wordt van schijf lijkt me de invloed op de prestaties minimaal. Ik ga het zien want de cache staat nu uit.

Search index zou van invloed kunnen zijn, maar standaard zijn er niet al te veel mappen opgenomen. Zeker niet als je users map niet op de c: schijf staat. Vraag is dus of dat ook nog gaat schelen.

Instellen van de search index kan overigens door "index" te typen in de zoekbalk in het startmenu

Ik krijg gewoon een 7,9 voor de primaire schijf met schrijfcache aan. Zou het de moeite waard zijn dit uit te zetten?

EDIT: ik zie al waardoor hij mij mij wel ingeschakeld moet zijn: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1470796/7
De Crucial M4 moet schrijfcache gewoon ingeschakeld hebben, zie ik, en ik heb een Crucial M4 dus dit topic is voor mij n.v.t.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan