Tips anschaf USB microfoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jacobine

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 aug 2006
Hallo,

Ik ben een amateurmuzikant en maak regelmatig opnames (akoestishce instrumenten). Nu ben ik op zoek naar een USB microfoon zodat ik de opnames direct op mijn laptopje krijg.

Wie heeft ervaring met of tips voor de aanschaf van een goede USB microfoon ? Als ik op internet zoek, dan krijg ik 100en soorten tussen de 20 en de 200 euro en nu duizelt het mij een beetje. Dus waar moet ik op letten bij de aanschaf ?

Bij voorbaat hartelijk dank,

Jacobine.

van microfonen heb ik niet heel veel verstand, maar ik weet wel dat je voor 20 euro al een hele goede kan hebben.

Heb een headset van 25 euro, deze verslaat headsets van 73 euro.
nu heb ik het over headsets, dus microfonen allen zijn nog goedkoper....

Maar je was muziekant... dus ik denk dat je echt een heel pro ding wil? Hoeveel mag het kosten?

Ik vind het moeilijk aan te geven hoeveel het mag kosten. Ik denk aan max 100 euro, maar als ik nu ergens hoor dat er eentje is van 120 euro en die is vele malen beter dan een andere van 100 euro, dan ben ik gemakkelijk over te halen.

Nee een heel pro-ding hoeft niet. 't Is alleen om 'onszelf' op te nemen en eens terug te horen. Of als we onszelf ergens uitnodigen om op te treden, dat we dan een klein voorbeeldje kunnen opsturen van te voren. De standaardgeluidskaart van de PC biedt net te weinig kwaliteit (nou eigenlijk veel te weinig kwaliteit) en bij aparte opname appartuur zit je weer met minidiskjes die je dan moet overzetten etc (en bovendien zijn die opname apparaatjes ook niet bepaald gratis).

J.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan