Tips cross browser coding gezocht!!! (CSS problemen)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is dat niet teveel dubbele code? als je iedere browser apart gaat stylen.
Nu ik zie dat ik het zo wel goed zou kunnen krijgen maar is dat wel op professionele wijze?

Je hebt niet zoveel keuze, elke browser heeft zijn eigen ideen over hoe CSS geinterpreteerd moet worden en dus zul je aparte sheets per browser moeten maken. CSS Resets helpen al een beetje om het gedrag van de browsers gelijk te trekken, maar er zullen altijd verschillen blijven en dus ook aparte stylesheets.

De pret wordt nog veel groter met Javascript, waarvoor gelukkig jQuery een hoop van de poep al voor je heeft opgeruimd, maar ook dan zul je elke browser apart moeten stylen, JS-en en testen.

Hoe de styling werkt zul je zelf moeten zien, of de JS werkt kun je automatisch testen via zaken als Selenium en PhantomJS.

Dan zul je uit moeten zoeken wat er mis is in die browsers. Overigens zou ik me niet druk maken over Opera, dat is 1%-5% van de markt, maar wel 20% van je huidige probleem, dus schrap die eerst.

Nochtans heb ik er speciale regels tussen staan speciaal voor iedere browsers weet iemand daar raad mee?

Je hebt geen speciale regels voor iedere browser, je hebt gewoon alles voor alle browsers tegelijk in de sheet gezet, met als gevolg dat een regel die iets repareert in IE mogelijk iets kapot maakt in FF. Simpel gezegd; het is *niet* mogelijk om één setje CSS regels te maken die op elke browser exact hetzelfde werken, punt.

Je moet ofwel met condictionele CSS gaan werken, of gewoon aparte stylesheets maken voor elke browser en vannuit je webserver bepalen welke client welke CSS krijgt te zien.

En op dat moment vervalt je probleem want dan heb je het niet over "waarom werkt dit hier wel en daar niet", maar over "hoe maak ik dit in IE en hoe maak ik dit in FF en hoe in Chrome". Dat iets voor IE wel werkt en niet voor FF is dan niet meer interessant want je gebruikt de code van IE niet voor FF.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan