Tips / hints

Status
Niet open voor verdere reacties.

pdclub

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2010
Hallo

Ik ben 14 jaar en sinds 2 jaar probeer ik een site te maken .

Ik zou graag willen weten waar jullie een site mee make ( Met welke progamma ) , want ik maak het via internet bijv . Webklik , webnode enz

Mijn site www.morsom.tk is nog lang niet af zoals u kunt zien , maar heeft u tips / hints dan zou ik het graag willen weten.

Met vriendelijke groet Pascal

www.morsom.tk

iedereen mag reageren dat zal ik er leuk vinden !!!

URL klopt niet de nieuwe URL is www.morsom.nl.ae

Laatst bewerkt:
ik zie alleen maar een oranje pagina met een blauw balkje en dat blijft zich maar herhalen.

niks te zien dus.

Het linker laad balkje moet op 100 % staan en als het goed is gaat het dan naar de site ,

Op de oranje pagina zijn 2 laadbalkje 1 in het midden en 1 aan de linker kant en die moet op 100 % staan.

links doet niks duurt dus te lang.

Een paar tweaks voor je website:

- Haal het laadbalkje weg op die oranje pagina, ik ken het script en is vrij zinloos. Mensen zullen er ook een hekel aan krijgen om de site te bezoeken als ze 6seconden moeten wachten voor de pagina begint met laden.
- Het lijkt er op (als ik het goed heb) dat je GIF gebruikt voor de afbeeldingen in de header. Deze zien er nogal korrelig uit, dat is niet zo mooi. Gif telt niet meer dan 256 kleuren, dus bij complexere afbeeldingen vormt dit al snel een probleem.
- Het deel "Online Radio Station" past niet in de cel waar deze in staat. Nu is dat geen ramp, maar voor sommige mensen kan het vervelend zijn.

Nog een klein iets: ik zie het nut van de AltaVista Babelfish niet echt in, waarom zouden mensen je website vertalen (ligt er aan welke bezoekers, maar dan kun je beter een engelse versie er van maken)

Om maar te beginnen met je eerste vraag:
Welk programma gebruik je? -> Ikzelf gebruik Adobe Dreamweaver CS4,
uitgebreid en redelijk ingewikkeld programma om mee te beginnen. Als je het eenmaal kent, is het vrij simpel om er mee te werken.

Voor ik verder ga; wat voor doel heeft je site? (bijv. voor een vereniging, professioneel; bedrijf etc. of gewoon voor de fun?)

Ook moet je er rekening mee houden, dat wanneer je zelf een website wilt maken, dat je wel enige kennis van HTML en CSS nodig zult hebben. Een website die simpelweg bestaat uit 1 pagina is zelfs met kladblok te maken, alleen zal dit vrij lang gaan duren.
-> alleen van toepassing indien het bovenstaande geldt!
Het eerste wat je zou kunnen doen als je een geavanceerdere site wilt maken, is kiezen voor een losstaande host, dus waarbij je (vaak) helemaal je eigen site kunt (of móet) maken, en deze vervolgens op de server te zetten. Het voordeel hiervan is dat je gebruik kunt maken van PHP en MySQL.

ps. Sorry voor dit ongelooflijk lange verhaal...

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de Reactie , ik zal morgen goed naar alles gaan kijken .

De Begin pagina heb ik nu even snel aangepast is nog niet goed , maar dat verander ik morgen wel .

Voor nu bedankt voor de tips / hints :D

over een oranje balk ... ik zie er helemaal geen :P!

het is gewoon meteen een blauwe knop :D

ok dat is dus verandert

verder gebruik ik (en dat vindt en blijf ik de beste vinden) notepad++

maar voor flash (waar ik ook nu weer mee bezig ben) gebruik ik adobe flash cs4-5

voor de photoshop sites (slicen enzo) daar gebruik ik natuurlijk photoshop cs 3-4-5

Laatst bewerkt:
De intro pagina ziet er zeker al mooier uit, maar nu moeten mensen klikken op dat rondje.

Het zou kunnen (extra optie) om ze na bijv. 3 seconden automatisch door te sturen.
Dit kan heel simpel door de volgende code tussen de <head>en</head> te plaatsen.

HTML:
<meta http-equiv="refresh" content="3;URL=http://www.jouwadres.nl/" />

- Vervang het getal achter "content=" door het aantal seconden
- Vervang de tekst achter "URL=" door je pagina waar deze heen moet.

Bedankt voor alle tips !

Alle tips / hints voor de site www.morsom.tk zijn welkom !
Ook als u leuke HTML codes hebt zou ik dat graag willen weten ,
alles is dus welkom !

Met vriendelijke groet pascal

www.morsom.tk

Waarom maak je gebruik van tboek.nl voor je gastenboek?
Het is niet zo moeilijk, om dat gewoon zelf te gaan doen.
Heb je bij je host beschikking tot een MySQL database? (klinkt misschien erg lastig, maar dat is het niet)

Joep

Hoi pdclub,
Wat ik zie, is dat het domein www.morsom.tk in het tk-frame doorlinkt naar de pagina http://fifa-voetbal.webklik.nl/page/home-page.
Die pagina gaat met een <meta>-refesh na 4 seconden automatisch door naar de index.html van de site www.morsom.webnode.com.
  • Op die fifa-pagina staat verder een heleboel javascript dat nergens voor nodig is.
Wat ik zou doen, is de omweg buiten werking stellen.
  • De frame-link op www.morsom.tk kan je rechtstreeks door laten gaan naar www.morsom.webnode.com. De bezoekers zijn dan meteen zonder tussenpagina op de plaats van bestemming. In de adresbalk van de bezoeker blijft www.morsom.tk staan.
  • De fifa-pagina op webklik kan je rustig laten bestaan, zodat mensen die dat gewend zijn ook via die manier op je site kunnen komen. Op die fifa-pagina moet dan niet de link naar het webnode-domein komen, maar gewoon naar de (nieuwe) www.morsom.tk.

Ontwerp-programma's
Ik gebruik zelf Notepad++ (gratis downloaden) om webpagina's te maken. Daarin maak je meteen zelf de html-codes.
  • Nadeel: je moet behoorlijk veel van html, css en javascript afweten om hier goed mee om te kunnen gaan.
  • Voordeel: je kunt het precies zo maken zoals je het zelf wilt hebben.

Je kunt ook een web-editor programma gebruiken, zoals Dreamweaver. Ericje627 zei al: dat is vrij ingewikkeld (en duur ook!).
Zeker om mee te beginnen is KompoZer (gratis downloaden) een prima alternatief: een stuk eenvoudiger, en levert goede code af (dat doen lang niet alle web-editors!).
  • Nadeel: je moet de bediening van zo'n editor-programma leren, en ook html/css/javascript voor als je aanvullende dingen wilt doen (of het programma wilt corrigeren).
  • Voordeel: je kunt vrij snel iets maken zonder eerst alles van codering af te weten. Als je wilt, kan je wisselen van ontwerp-weergave naar code-weergave, en daarin kan je dan dingen met de hand veranderen.

Om afbeeldingen te maken of foto's te bewerken gebruik ik PaintShopPro: een oude versie 6, die indertijd gratis bij een pc-tijdschrift zat. Intussen zijn ze al bij versie 13, maar met versie 6 redt ik me nog prima.
  • Voorbeeld: met mijn oude versie heb ik je header wat opgepoetst.
    Die kan je hier downloaden. :)
Met het gratis IrfanView (NL-versie hier downloaden) kan je ook heel veel bewerkingen op images loslaten.

Voor het uploaden naar de server van wat ik gemaakt heb, gebruik ik FileZilla (Windows-versie gratis downloaden).

Tot slot nog een tip voor leesvoer: de online cursus html (en css) van Web-garden.be.

Succes!
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Return !

Hallo ,

Mijn website is al weer heel erg veranderd in de tijd.
Sinds een tijdje is de URL ook niet meer www.morsom.tk
Maar www.morsom.nl.ae
Dat is nu de nieuwe URL
Maar er is dus heel veel veranderd .

Dus ik zou willen vragen heeft U ook Tips / Hints
Voor mij.

Ik zou het leuk vinden als u reageert!

MVG Pascal

http://www.morsom.nl.ae

iedereen mag reageren dat zal ik er leuk vinden !!!

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan