Tips ivm aankoop digitaal fototoestel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mea culpa

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2004
Hallo iedereen,
Ja hoor, het vakantiegeld is binnen en nu wil ook ik mezelf verwennen met een digitaal fototoestel.
Klein detail, ik ken er de knoppen van. :o
Wie kan me enkele tips geven?
Wat zijn goede merken?
Hoeveel pixels is te doen?
Moet ik dan nog een extra geheugenkaart kopen?
En een lezertje voor die kaart?
Wat zou een goede prijs zijn voor een deftig toestel?
(ik wil geen allerhande snufjes, maar een goede zoom is toch nodig)
enz...
Alvast bedankt!
mea culpa

Kijk eens in computer idee nr. 15.
Hier worden vijf camera's getest en besproken.
Kosten een paar euri maar dan heb je ook wel wat.

Ik heb zelf een Nikon 3,2 milj. pixels dat is voor mij meer dan voldoende.
Een leuke zoom en deze maakt perfecte foto's

Maar kijk goed rond voordat je iets koopt er zijn zoveel toestellen te koop.

Hoeveel wil je maximaal uitgeven?

Wat verwacht je van de kwaliteit van de foto?

Waar wil je hem voor gebruiken?

Mvg Patrick

Eisen

het ligt ook een klein beetje aan de eisen die jezelf stelt, wil je graag de foto's later uitprinten op en goed glimmend fotopapiertje dan is een 3,2 tot nog iets hoger aan pixels wel lekker.
Als je niet echt denk van ik heb de intensie om te printen maar wil wel leuk bewerken en op een cd of harde schijf zetten, ikzelf heb een minolta met 2,3 megapixels en zie geen verschil op het scherm dan met een 2,3 of een veel hoger aantal pixels.
Voor de rest, een zoom is leuk, ze kunnen ook overal reclame voor maken maar ga gewoon naar de winkel en vraag of je een aantal toestellen even mag bekijken, laat de winkelier er een paar batarijen in doen en speel er even mee, voor de zoom functie is dit helemaal pefekt want even zien hoe hij zoomt is toch altijd beter als een woordje op een papiertje.

Neem de tijd, er zijn inderdaad zoveel soorten en merken, ze doen allemaal hetzelfde zeggen ze maar er zit echt wel qualiteit verschil in die toestellen.

grtjs jjw

De belangrijkste Zoom-functie is de optische zoom. Heb je veel meer aan dan digitale zoom en is mooier.

Wat ook wel belangrijk is (vind ik) is de sluitertijd vooral met bewegende foto's wil dat nog weleens te langzaam gaan en is het voorwerp/persoon al een eind verder voor het toestel afdrukt en heb je dus niets.

Nadeel

Dit zal altijd een nadeel blijven bij digitale cameras, als je echt geld genoeg hebt dan kun je een beste aanschaf plegen die dit software matig kan veanderen maar de meeste uitvoeringen hebben allemaal een standaard tijd.

grtjs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan