Tips portfolio site?

Status
Niet open voor verdere reacties.

BrEeZeR

Inventaris
Lid geworden
27 apr 2001
Hey,

Ik wil graag een website over mezelf maken zodat bedrijven bij sollicitaties in 1 oog opslag kunnen zien wie ik ben, wat ik kan etc etc.

Heeft iemand zelf ook zo'n site gemaakt? Ben wel benieuwd, misschien kan ik wat ideeen opdoen.

Lijkt me ook handig om voor m'n HBO (CMD) opleiding dingen bij te houden als show en groei portfolio, persoonlijk ontwikkelings plan etc.

Weet sowieso al dat ik de layout simpel en strak ga houden, maar wel in Photoshop gemaakt.. dus ook niet _te_ simpel. Nog tips hiervoor? Of voor bepaalde onderdelen die er persé wel of niet op moeten komen?

Eerste keer dat ik zoeits ga maken dus ben wel benieuwd hoe andere mensen hier tegenaan kijken. (Ook mensen uit het bedrijfsleven!).

Thx :)

Greetz,

Dennis

Geplaatst door BrEeZeR
Hey,

Ik wil graag een website over mezelf maken zodat bedrijven bij sollicitaties in 1 oog opslag kunnen zien wie ik ben, wat ik kan etc etc.

Thx :)

Greetz,

Dennis
Ze kunnen ons ook mailen voor info over jou :p
Maar bedoel je zoiets als je CV online zetten?
http://cv.pagina.nl/

Geplaatst door huijb

Ze kunnen ons ook mailen voor info over jou :p
Maar bedoel je zoiets als je CV online zetten?
http://cv.pagina.nl/

Mwah, lijkt me niet zo verstandig. Ben nogal veranderd sinds februari en het zou zeker m'n goede eerste indruk (Die er ongetwijfeld is :p) ten goede komen.

Ik weet hoe ik een CV online zet, maar bedankt voor die pagina zal er eens op kijken misschien staan er nog nuttige tips bij. :)

Geplaatst door BrEeZeR
Mwah, lijkt me niet zo verstandig. Ben nogal veranderd sinds februari en het zou zeker m'n goede eerste indruk (Die er ongetwijfeld is :p) ten goede
komen.
Euhhhhhhhh ;)

Ik weet hoe ik een CV online zet, maar bedankt voor die pagina zal er eens op kijken misschien staan er nog nuttige tips bij. :) [/B]
Let er vooral op wat er niet in/op moet en wat juist wel.

wat ik altijd leuk vind aan een portefolio is:

-zelf gescripte programma's
-disgne (avart,sign,wallpaper,enz)
-scripts
-sites die je gemaakt hebt

dat was het al zo'n beetje.
Maar ik weet neit of dat nou zo makkelijk bij een sollicitatie is.
:p

Bij het bedrijf waar ik werk (gemeente) zal men niet gaan kijken op de persoonlijke site van een sollicitant. Men gaat volledig af op de gestuurde brief en de inhoud controleert men goed. Het zal waarschijnlijk aan de bedrijfstak kliggen of er wel of niet gekeken wordt en of het gewaardeerd wordt. bij een grafisch bedrijf zal b.v. sneller gekeken worden dan bij de lokale overheid.
Als je toch zo'n site maakt, zorg er dan voor dat er alleen relevante info op komt en dat je site vooral SNEL in te laden is. (tijd is geld) Maak alleen gebruik van technische hoogstandjes als dat ook in 1 x goed werkt. Zorg voor een kleurstelling/taalgebruik die bij het bedrijf past waar je op dat moment solliciteert. (inderdaad, elke keer aanpassen) En naturlijk moet je site up-to-date zijn, ten alle tijden!

Ik ga inderdaad een beetje de multimedia kant op, dus vandaar :)

Bedankt voor de reacties! Kan er zeker wel wat mee. Zal eens duidelijk opschrijven wat ik er op wil hebben en wat niet.

Ik gooi sowieso alle projecten die ik - al dan niet - samen met mijn groep gemaakt heb en zeg er duidelijk bij wat mijn aandeel was. (Project hierna is volgens mij een educatieve cdrom maken in Flash :D). Dus dat zijn wel leuke dingen die je er dan op kan zetten :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan