tips/verbeteringen voor mijn samenstelling van game pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

arecno

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2011
Hoi allemaal,

Ik heb zelf 2 dagen gezocht of een leuke gamepc van max 860 euro samen te stellen.
Aangezien ik er immers iets meer maar nogsteeds niet veel verstand heb van computers
was mijn vraag aan jullie of jullie misschien wat verbeteringen of fouten kunnen opmerken. En ik weet dat er veel vragen zijn over een game pc rond mijn buget maar aan
de andere kant denk ik weer dat iedereen toch net iets andere eisen aan zijn of haar pc heeft.

na die lange en vast saaie intro of tekst hoe je het ook wilt noemen komt het linkje ;)

mijn pc linkje

prima systeem alleen denk ik dat je voor een grotere kast moet gaan. t zal krapjes worden met die videokaart. En dan zal alles in de kast ook snel warm worden.
Waarom 2x2 Gb los aan geheugen? waarom niet gelijk een setje van 2x2 Gb ?

maar die videokaart zat toch ookal z'n koelding op of werkt dat niet genoeg?? en met dat geheugen ik dacht dat je dat zo moest doen als je 2x2 Gb wou :P
ik zal eens gaan zoeke voor een grotere kast :P
(maar ik moet toch geen bigtower kope ofzo? gewoon een miditower die iets groter is?)

Ik heb nu een nieuwe miditower gevonden die er nog gaver uitziet dan de vorige (vind ik) en rond de zelfde prijsklasse en iets groter.
Is deze paar centimeter die deze kast groter is wel genoeg?

vorige kast: Xigmatek Asgard II
18.5 cm x 47.5 cm x 40.8 cm

de nieuwe kast: AeroCool PGS Value Added Series Vs-4 Windows
18.5 cm x 49.5 cm x 43.3 cm

prima systeem alleen denk ik dat je voor een grotere kast moet gaan. t zal krapjes worden met die videokaart. En dan zal alles in de kast ook snel warm worden.
Waarom 2x2 Gb los aan geheugen? waarom niet gelijk een setje van 2x2 Gb ?

wouter dit zijn midtower kasten die hebben dus een standaard grote
als je minitower gaat gebruiken ga je probleme krijgen met grote videokaarten
dus kwa kast hoef je nergens zorgen om te maken:thumb:

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tip dus die nieuwe kast hoeft niet persee
maarja z'n paar euro verschil en die ander ziet er toch een stuk
gaver uit dus toch ook bedankt voor me aan het zoeken zetten voor
een gavere kast :P

maar voor de rest is er niets mis met dit systeem qua configuratie
alles is wel in balans of zit er toch iets tussen wat gewoon overkill is?

@firest0rm
"dit zijn midtower kasten die hebben dus een standaard grote"...

Dit klopt dus niet. Ik had zelf een midtowerkast waar mijn videokaart amper in paste. Ik heb een andere midtowerkast gekocht en nu heb ik ±5 cm over.
De buitenkant kan misschien een standaard maat hebben maar binnenin is het waar het om gaat!
De gekozen videokaart is niet klein! Ook niet groot maar goed...

woutertjuh maar de videokaart zal er toch wel inpassen met een kast met afmetingen: 18.5 cm x 49.5 cm x 43.3 cm

het is wel een standaard anders zouden ze het geen MIDItower noemen
dat zou een verouderde kast kunnen zijn
drive bay's zouden ook in de weg kunnen zitten
maar kwa form factor zouden de nieuwere kasten die kaartjes gewoon moeten hebben
zeker nu de nieuwe kaarten een stukje groter zijn geworden :P

Laatst bewerkt:
Oke dus als ik het goed begrijp, de videokaart is wel een grotere maar pas gewoon in een miditower ;)

de meesten wel hij zou hier ook in moeten passen

ik zou eerder voor een coolermaster Elite 430 gaan
of Elite 331

firest0rm mag ik dan vragen waarom je voor de coolermaster elite 430/331 zou gaan want die AeroCool PGS Value Added Series Vs-4 Windows ziet er een stuk vetter uit naar mijn mening ;)
Is het verschil in prijs wat de doorslag voor een coolermaster zou geven of airflow of iets anders?

Maar voor de rest is het systeem toch helemaal goed?

omdat kwaliteit voor koele looks gaan je kijkt 1 keer naar de kast en dan niet meer...
coolermaster kasten hebben een goede airflow en hebben geen scherpe randen

Laatst bewerkt:
ja dat kwaliteit voor gaat snap ik ;) maar ik dacht gwn dat alle miditowers z'n bietje het zelfde waren :P
is er dan nog een voorkeur voor 1 van de 2 of zijn ze allebij even goed?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan