Tips voor een eerste website: uitlijnproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Impact-SFX

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 apr 2007
Hoi beste mensen,

Voor het eerst heb ik met html en css een website proberen te maken.
De status op dit moment is te zien op www.impact-sfx.com.

Nu ben ik enthousiast begonnen met het verbouwen van wat voorbeelden.
Het nadeel daarvan is dat je niet 100% weet wat je waar moet zoeken.
Met het resultaat zoals het nu is ben ik al redelijk wat tijd kwijt geweest, voor jullie is het waarschijnlijk een simpel stukje, maar voor mij is dit al behoorlijk knutselen ;-).

Toch ben ik in de basis wel redelijk tevreden met het resultaat... MAAR er zijn zeker nog voldoende punten waar iets aan gedaan moet worden. Alle constructieve tips zijn welkom van iedereen!

Vragen:
Ik bekijk alles nu alleen door IE, zijn er standaard browsers die ik zeker moet installeren om een zo goed mogelijk beeld te krijgen van 'de gemiddelde surfer'?

Qua uitlijnen kom ik er niet helemaal uit, de menublokken krijg ik niet mooi uitgelijnd met de bovenkant van het content block. Welke variabele kan ik aanpassen om dit nog hoger te krijgen?

Hoe kan ik het geheel nog wat minder blokkendoos maken en wat meer 'fijne site'?

Het achtergrondplaatje is eigenlijk maar 1 plaatje, maar als ik goed kijk, dan lijkt het wel of het plaatje meerdere keren op de pagina staat. Het valt me op dat de herhalingen overeenkomen met de blokken, dus daar zal het wel mee te maken hebben, maar ik krijg niet gevonden waar / hoe ik iets moet... clearen / resetten.

Met vriendelijk groet!

Waarschijnlijk is het handig om Firefox te installeren, ik bekeek de site daarmee en de hele layout raakte in de war :(

Memorabillia link wist ik, die is nog 0% klaar ;-).

Firefox gaat er nu op, thanks alvast!!
Hoe ik die verschillen op kan lossen is 2, tot nog toe ken ik alleen maar IE, tja beginnersfout nummer 1 dacht ik..

Waarschijnlijk heb je wat te krappe hoogte en breedte waardes in het CSS aangebracht...

Meestal is het een zaak van trail-and-error om de juiste waardes te krijgen...

Gisteravond heb ik idd gezien wat er met Firefox overblijft van mijn geknutsel.
(eigenlijk moet ik zeggen: hoe dat ik door IE voor de gek ben gehouden ;-)).

Vandaag ga ik met de CSS sheet en 2 browsers open kijken wat ik kan vinden.

Alle tips voor cosmetische of inhoudelijke verbeteringen zijn natuurlijk nog steeds van harte welkom!

Iedereen weer bedankt voor de hulp!

[edit]
16.00 Het menublok heb ik na flink zoeken uiteindelijk bovenaan gekregen in beide browsers (IE & Firefox).
Ik merk al wel dat het toch een maatje lastiger is dan ik dacht, en ik ga maar weer verder moet zoeken...
[/edit]

[edit]
22.00 Na lang zoeken en waarschijnlijk hier en daar wat fouten, zien IE en Firefox er wel aardig gelijk uit, maar niet zoals het zou moeten.
Vooral de twee topbalken, de teksten daarin en de positionering van beiden is nog een drama waar ik nog niet helemaal uit kom.
Voor vandaag is het weer genoeg, CSS staat nu vol met aantekeningen om er zelf wijs uit te kunnen ;-).
[/edit]

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan