Tips voor het formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

bulldogmax

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2002
Berichten
73
Hebben jullie nog tips voordat ik me pc ga formateren?
Wat is beter.: format c: of format c:/u?

kan ik gewoon opstarten met diskette?

Alvast bedankt
 
format c: of format c:/u maken nauwelijks wat uit (een paar kb geloof ik). Wat wel veel meer helpt is format c:/q, dan duurt het formatteren maar enkele seconden! Maar dik kan alleen als je de partitie niet voor het eerst formatteert.

En ja, je kan van diskette opstarten, maar dat moet dan wel een echte Windows 98 opstart diskette zijn, die je dus in Windows kan maken.
 
Hoi,

Format C: /U

Door de "U" toe te voegen haal je echt alles weg van een vorige installatie!
Kijk ook hier even voor een paar nutige tips:
www.schoonepc.nl

Grtzzz.
 
tip 1
zorg voor een backup van je emailadressen, wachtwoorden en eventueel van je favoriete pagina's. (bedenk ook dat je al je data kwijt bent als je maar een partitie of schijf heb, zorg dus ook dat je je dokumenten op cd-rom zet)
tip 2
bedenk of je meerdere partities wil hebben. Zoja, kan je dat met een nieuwe instal direkt met fdisk doen en hoef je niet later met partition magic te rommelen.

tip 3
start op met je bootdisk
ga naar fdisk, partioneer daar en formateer daarna al je partities.
of
start op met bootdisk en installeer windows, hij zal zelf aangeven dat hij gaat formateren omdat er al een os op staat.
 
Laatst bewerkt:
Ok dat is duidelijk allemaal bedankt. Nog en vraagje hoe zit het met me netwerkkaart vooor me kabelinternet? Is dit gewoon floppy erin en alles wijst voorzich?
Als dit voor mij duidelijk is kan ik aan de slag
 
Geplaatst door bulldogmax
Ok dat is duidelijk allemaal bedankt. Nog en vraagje hoe zit het met me netwerkkaart vooor me kabelinternet? Is dit gewoon floppy erin en alles wijst voorzich?
Als dit voor mij duidelijk is kan ik aan de slag

Welke netwerkkaart is het?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan