Tips voor nieuwe laptop? [Surfing/Office/Videobewerking/Films/Muziek/(Gaming)]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Orion212

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2010
Beste mensen,

Mijn oude laptop is aan vervanging toe en ik zou wel wat deskundige hulp kunnen gebruiken bij het uitzoeken van een geschikte vervanger ;)

Na mijn leven lang vol frustraties te hebben gezeten van langzame pc's/laptops heb ik besloten nu de portemonnee ietsje verder open te trekken en echt een goed doch betaalbaar multimedia beest aan te schaffen.

Ik zal hem voornamelijk gebruiken voor standaardzaken als tekstverwerken en surfen. Ik houd ook wel van een filmpje kijken en een muziekje luisteren.

Ik had op deze laptop een paar programmas van adobe geinstalleerd. After Effects/photoshop en sony vegas zijn niet aan te raden op een 1Gig laptop met hopeloze specs..

mijn budget ligt rond de 800 euro, maar hier zou eventueel wat rek in kunnen komen als ik daarmee een veel beter product kan aanschaffen, maar liever niet (A)

Ik had 4Gig geheugen in gedachten, een i5 processor (i7 is denk ik niet echt haalbaar met dit budget?), hdd liefst 500Gig of groter, videokaart heb ik niet echt veel verstand van :o, het liefst een HD scherm (wat ik met dit budget ook betwijfel). een blu ray speler zou leuk zijn, maar niet noodzakelijk.

Laat maar wat suggesties horen!

greets, nick

Zien er goed uit, alleen ze hebben geen 'i' processor. Ik ben niet ongeloofelijk thuis in het vak jargon en wat de mogelijkheden zijn, maar een vriend die dat wel is, en waar ik ruim een jaar geleden hetzelfde 'nieuwe laptop probleem' aan voorlegde, adviseerde me toen al minstens een core 2 duo te nemen. En is een LED scherm hetzelfde als een HD scherm (A)?

+ een 17 inch laptop is niet noodzakelijk, maar zou wel leuk zijn. Echter als ik een krachtigere kan kopen als het scherm 15 inch is zal ik dát wel doen ;)

De Pentium dual core zoals Bertus deze linkt, is helemaal geen verkeerde processor, alleen loopt die processor een paar tikken achter. Zo weten vele mensen niet dat een Pentium Dual Core niet hetzelfde is als een Core 2 duo (laatst genoemde is veel sneller / nieuwer).

Als je nog een klein sokje hebt liggen met eurodubbeltjes, zou ik je deze willen adviseren. ( € 999,--)

Laatst bewerkt:
Acer Aspire

Ik heb 3 maanden geleden de Acer Aspire 5536G gekocht. Als je die nog ergens kan krijgen, zou ik hem zeker kopen. Een betaalbare performer, zeg ik maar. Werkt geweldig. Alles gaat soepel en snel, Internet is goed, zowel draadloos als met draad. ATI Radeon HD4570 van 512MB werkt ook lekker, ik kan Modern Warfare 2 op zn hoogste zetten, en DiRT 2 op medium, met redelijke framerate.
Als je echt iets groters zoekt, zou ik maar eens kijken bij XXODD. Een goed merk, vooral voor games etc.
En als je ECHT iets helemaal geweldigs wilt, moet je bij de Dell website maar eens kijken bij AliënWare. Die hebben al 1.5GB videokaarten !! In een laptop!

Ik heb 3 maanden geleden de Acer Aspire 5536G gekocht. Als je die nog ergens kan krijgen, zou ik hem zeker kopen. Een betaalbare performer, zeg ik maar. Werkt geweldig. Alles gaat soepel en snel, Internet is goed, zowel draadloos als met draad. ATI Radeon HD4570 van 512MB werkt ook lekker, ik kan Modern Warfare 2 op zn hoogste zetten, en DiRT 2 op medium, met redelijke framerate.
Als je echt iets groters zoekt, zou ik maar eens kijken bij XXODD. Een goed merk, vooral voor games etc.
En als je ECHT iets helemaal geweldigs wilt, moet je bij de Dell website maar eens kijken bij AliënWare. Die hebben al 1.5GB videokaarten !! In een laptop!

Alienware ken ik al, dat soort bedragen liggen pas binnen een paar jaar in mijn bereik als ik hopelijk een vaste baan heb (A)

@ gast0225, ik heb maar maat 44..

verder zat ik op de site te kijken die bertus gaf, en daar vond ik dit: http://www.informatique.nl/468452/asus-a52jb-sx089v.html

Asus A52JB-SX089V i5-430M,6GB,500GB,15.6",7HP

Ziet er niet verkeerd uit, en zeker de prijs van 825 niet. Is dit wat?

Met die machine (door jouzelf gevonden op de website die Bertus linkte én met de gebruikseisen zoals jij die in je startposting vermeldde) word jij héél gelukkig, daar ben ik van overtuigd.
Gooi je er die €170,-- extra tegenaan voor de machine die ik linkte, dan word je nog net even gelukkiger. LET EVEN OP DE beeldscherm resolutie!!!

Laatst bewerkt:
Gooi je er die €170,-- extra tegenaan voor de machine die ik linkte, dan word je nog net even gelukkiger.

Daar twijfel ik niet aan (A) Maar wat ik niet snap.. Waarom is is die HP pavilion die jij aanraadde 999,- met 'maar' 4Gb RAM, en die Asus die ik vond met 6Gb 'maar' 825? Het zal wel liggen aan de specs, maar wat is nu eigenlijk het belangrijkste aan een laptop, of computer in het algemeen, wat de prijs zo omhoog stuwt?

En wat is nu echt essentieel voor de gebruikers-snelheid? qua componenten dan..

edit: de reden waarom ik een HD scherm zou willen is, ik heb een relatief simpel videocameratje (toshiba camileo S10 uit mn hoofd), wat full HD beelden zou moeten kunnen schieten. Echter wanneer ik die beelden op mijn crappy laptop, of de nieuwe laptop van een huisgenootje, afspeel is het beeld traag, schokkerig en vol met lag.. Mijn redenatie was dat onze schermen gwn niet sterk genoeg zijn om het weer te geven. Ligt het inderdaad hieraan of zit ik er compleet naast?

Laatst bewerkt:
Wat voor desktops geldt, geldt in zeer zekere zin voor laptopjes:

- genoeg geheugen (vanaf 2 giga zit je goed)
- sterke processor (vanaf een core 2 duo zit je voor bewegende beelden prima)
- last but zeer zeker niet least: een goede videokaart / videochip en dáár nu wil het nog wel eens aan schorten bij laptopjes en juist de videokaart is één van de componenten die bij laptopjes de prijs fors kan opdrijven.

Wat voor desktops geldt, geldt in zeer zekere zin voor laptopjes:

- genoeg geheugen (vanaf 2 giga zit je goed)
- sterke processor (vanaf een core 2 duo zit je voor bewegende beelden prima)
- last but zeer zeker niet least: een goede videokaart / videochip en dáár nu wil het nog wel eens aan schorten bij laptopjes en juist de videokaart is één van de componenten die bij laptopjes de prijs fors kan opdrijven.

zoiets dacht ik inderdaad al. Ze hebben allebei een ATI Mobility Radeon HD, alleen die HP heeft 1024MB en die ASUS 512MB. Maakt dit echt een enorm verschil? Toen ik wat video editing/special effects probeerde op de crappy laptop die ik nu heb ging het enigzins ook wel als je wat geduld hebt. Deze laptop is toch al zon 3 jaar oud. En ondertussen zal alles wel weer flink geüpgraded zijn.

Ik denk dat ik het voorlopig, tot ik een beter alternatief vind, toch bij die ASUS houdt. Ik wil het deze x goed doen en er direct wat officiële software bij halen, als hij na een/twee jaar weer helemaal in de soep zit installeer ik er wel wat duisterdere zaken op die niet 100% te vertrouwen is.

ik ben student, dus kan heel wat voordeliger software bestellen. Al met al zou ik dan rond 1000 euro uitkomen :)

Denk ook dat dit hem word inderdaad ;) En die vriend waar ik het eerder over had raadde ook ASUS aan als merk, hoewel HP ook wel goed bekend staat.

En nu je toch online bent, zou je even naar mn andere topic in het laptop forum kunnen kijken (A)? ik ben hier terecht gekomen door een accu probleem waar ik nu mee zit..-.- misschien weet je daar ook iets op?

Enorm bedankt voor je hulp in ieder geval!

nick

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan