Tips voor pc samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

massimo10

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 feb 2007
Hallo allemaal,

Ik ben van plan een nieuwe pc samen te stellen, omdat mijn pc die ik nu heb (hp pavillion) kapot is. Ik wil een paar goede onderdelen van deze pc wel in de nieuwe stoppen. Ik heb het volgende plan:

Processor: Intel core 2 duo e6600 € 359,00
Moederbord: Asus Commando € 239,00
Behuizing: Cooler Master Stacker 831 € 199,95
HDD : 2 X Caviar 320gb SE16 € 200,00
Geh. module: Corsair 2048MB DDR2 128MX64 € 279,00
Voeding: Asus 550W € 89,95
Card Reader: Apacher int. card reader usb 2.0 €13.95
tv tuner: Hauppage wintv-pvr-150mce € 50
inbouwkosten (mycom) €50

Totaal: € 1600

Videokaart: Radeon xt1900 Heb ik al
geluidskaart: Creative Audigy zs platinum Heb ik al
extra geh. module: extra 1gb ddr 400 (als dat past) Heb ik al
DVD Speler en brander Heb ik al
wifi antenne Heb ik al

Ik twijfel tussen de 64 bit en 32 bit Vista. Neem ik het goede moederbord? Bezuinig ik op de verkeerde dingen of juist andersom?

Tips of aanraders, alstjeblieft zeg t. Ik weet trouwens dat Mycom niet de goedkoopste is, maar ik ben niet zo handig en zie me dat ding niet zelf bouwen.

Geheugen uit je oude pc kan er niet in, daar dit DDR is en de Asus Commando-moederbord DDR2 ondersteund.

Je zult dus zoiezo DDR2-geheugen moeten bestellen, maar dat heb je al gedaan zie ik.

Dankje voor de reactie! Daar was ik al bang voor, ik heb trouwens nog niets besteld. Is het met oog op de toekomst trouwens beter om een Asus striker extreme te nemen als moederbord, of is die de 100 euro meer niet waard.

Welke geheugenmodule past hier het beste bij?

Weet iemand waar ik op moet letten als ik hierbij een geheugenmodule koop. Ik twijfel of ik de goede kies, want ik weet er eigenlijk heel weinig van af. Welk geheugen van 2gb past hier nou het beste bij?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan