Tips voor zelf externe schijf uit oude pc halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0190

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2008
Berichten
38
Hola lui..

Omdat mn HP Compaq nx6125 echt morsdood is, wil ik het geheugen eruit halen en dat gebruiken als een externe harde schijf. Ik heb het ergens in een artikel gelezen hoe dat moest, alleen ben ik vergeten in welke magazine dat was en welke issue.. dus dan ben ik ook nergens..

Ik ben nogal een noob als t gaat om hardware maar ik wil t wel graag zelf proberen.. t gaat om 60gb en voordat dat die pc doodging heb ik een externe schijf van 100gb gekocht.. dus t is niet erg als t niet lukt..

dus.. weten jullie tips waar ik een goede handleiding (eng/nl) met plaatjes kan vinden in deze virtuele wereld?

-x norahs
 
Eh............wat wil je nu gaan hergebruiken?
Het geheugen of de harde schijf?

Je kan de pc helemaal slopen en diverse dingen die nog goed zijn, hergebruiken.
De harde schijf haal er je eruit door de kabels voorzichtig los te maken en de schroefjes er uit te draaien die aan de zijkanten zitten. Dus de hele kast open maken, zowel de linker als het rechter paneel.
Het geheugen zijn die reepjes die in je pc zitten, op het moederbord zitten die.
Voorzichtig de witte dingetjes losmaken en dan het reepje eruit halen.

In je bericht gooi je een aantal dingen door elkaar, dus wat wil je doen?
 
Ah.. idd, nu ik t terug lees gaat t nergens over..
HP Compaq nx6125 is een laptop
en ik wil de harde schijf eruit halen en hergebruiken
verder zoek ik eigenlijk een goede site met instructies wat ik precies moet openschroeven oid

dank!


ps: extern werkgeheugen is nog niet op de markt.. ibm heeft al schetsen gemaakt om t te realiseren.. t zou wel fijn zijn als t ding in de winkel ligt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan