luktmeniet
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 1 dec 2006
Het lukt me maar niet 
Ik ben een beetje begonnen PHP te leren, maar het lukt me niet om de waarden ( getallen ) die ik in de values van options heb geschreven bij elkaar op te tellen.
Wil gewoon dat mensen via het selecteren van diverse dropdown boxen een totaal som krijgen van wat ze moeten betalen.
Op 1 of andere manier laat hij alleen de waarde zien van het laatste visueel zichtbare dropdown die ik via een while loop weergeef op een pagina.
Hieronder het voorbeeld :

Ik ben een beetje begonnen PHP te leren, maar het lukt me niet om de waarden ( getallen ) die ik in de values van options heb geschreven bij elkaar op te tellen.
Wil gewoon dat mensen via het selecteren van diverse dropdown boxen een totaal som krijgen van wat ze moeten betalen.
Op 1 of andere manier laat hij alleen de waarde zien van het laatste visueel zichtbare dropdown die ik via een while loop weergeef op een pagina.
Hieronder het voorbeeld :
PHP:
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<title>Untitled Document</title>
</head>
<body>
<form action="" method="post" name="bereken">
<table width="350" border="0" align="left">
<?php
$result = mysql_query("select id, maincatin from maincat") or die(mysql_error());
while ($rows = mysql_fetch_object($result))
{
?>
<tr>
<td width="150"><?php echo $rows->maincatin; ?></td>
<td width="200">
<select class="invoer" name="bereken">
<option value="0">Maak een Keuze</option>
<?php
$resultSub = mysql_query("select * from produkten where maincat=$rows->id order by subcat") or die(mysql_error());
while ($rowsSub = mysql_fetch_object($resultSub))
{ ?>
<option value="<?php echo $rowsSub->prijs; ?>"><?php echo $rowsSub->subcat; ?></option>
<?php
}
?>
</select>
</td>
</tr>
<?php
}
?>
<tr>
<td width="150"></td>
<td width="200">
<input type="submit" value="Bereken Nu" />
</td>
</tr>
</table>
<?php
$bereken =$_POST['bereken'];
$result = mysql_query("select * from produkten where subcat=prijs") or die(mysql_error());
$rowsPrijs = mysql_fetch_object($resultSub);
echo $bereken;
?>
</form>
</body>
</html>
Laatst bewerkt door een moderator: