Tiscali draadloos zeer langzaam (WINXP HE)

Status
Niet open voor verdere reacties.

joroma

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2003
Het volgende probleem(men) doet zich voor: Tiscali draadloos geinstalleerd. Ik krijg een perfecte verbinding met de router (Zyxel P-2602HW-D1A) maar de verbinding met internet is zeer sloooom. Slechts kbits ipv van de 6MB. Soms krijg een internetpagina zelfs niet open.
Dus iets gaat niet goed.

Ik heb in de pc een sitecom kaart geplaatst 54G Turbo.

Laatst bewerkt:
Bij directe verbinding geen probleem 5MB wordt gemakkelijk gehaald.

Inmiddels heeft mijn zoon met z'n laptop ingelogd, zie, direkt contact met internet op
volle snelheid.
Het probleem ligt volgens hem bij de pckaart merk sitecom-WL171, deze valt weg en we krijgen 'm niet meer geconfigureerd.
IP adres ed. worden niet toegekend.
We hebben alles gedeinstallerd en weer opnieuw ingeinstalleerd, maar niets helpt.

Laatst bewerkt:
Ik heb geen ervaring met deze kaart, maar wel met het wisselen van het kanaal waarover de informatie wordt overgedragen. Kanaal 4 b.v. wordt veel gebruikt en kun je door anderen gestoord worden. Probeer eens kanaal 9 of 12, wellicht heb je dan een betere verbinding.

Ook betonnen muren en vloeren tussen de router en de pc-kaart kunnen de overdrachtsnelheid in slechte zin beïnvloeden.

Probleem is opgelost. Het nieuw gekochte netwerkkaartje van Sitecom was gewoon stuk.
Op advies van vele kenners, nu een LinkSys gekocht, er ingezet en draaien maar.
Dank voor uw hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan