Tiscali (geen)nieuwsgroepen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peter Mors

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2004
Berichten
47
Hallo
Ik heb een adsl abonement van Tiscali. Nu wil ik via agent wat gaan rondsnuffelen in de nieuwsgroepen. Bij alt.binaries.boneless krijg ik maar 189 meldingen terwijl het er min 19000 zouden moeten zijn (heb ik teminste begrepen). Kan het zijn dat Tiscali de nieuwsgroepen filtert en zo ja is er voor mij een alternatief?

Alvast bedankt
Peter:eek:
 
????????

Is er ook een gratis alternatief?
En ligt het aan tiscali, want dan zou ik ook nog een andere ADSL provider kunnen overwegen.

alvast bedankt
Peter:confused: :rolleyes:
 
Hier de quote die in die link staat. Je moet je registreren met het programma FTD.


Sinds de introductie van Service Pack 1 is het een stuk gemakkelijker geworden het een en ander in te stellen bij Windows XP omtrent ipv6 en newszilla.

Ik zeg niet dat het heel erg gemakkelijk is geworden, ik zeg alleen gemakkelijker. Dit document is een samenvoeging van verschillende posts die overal versprijd staan.

Hieronder staat een lijst met providers en routers waarmee het werkend is gekregen, staat jou provider en/of router er niet tussen dan is het gewoon een kwestie van proberen, als het werkt stuur me dan aub een pm zodat ik deze lijst kan aanpassen met jou configuratie.

Routers waarmee het werkt:
-ASUS WL-500G (Alle firmwares)
-Speedtouch 510 (Na de laatste firmwareupdate)
-Linksys Router (draadloos, type onbekend)
-Sweex Wireless Broadband Router/ Acces Point 11g (firmware onbekend)

Providers waarmee het werkt:
-@Home
-Multikabel
-HCCnet
-Wanadoo
-Freeler
-Demon
-Zonnet

Verschillen met het originele document (met dank aan uc2k2):
-nt6tunnel word niet meer gebruikt.
-Werkte in windows 2003 server. (nu niet meer dus)
-Zonealarm werkend
-Een paar kleine foutjes zijn eruit gehaald.
-Minder stappen benodigd

Benodigdheden
-Router (elk merk/type zou goed moeten zijn als deze maar het ipv4 verkeer doorstuurt)
-Besturingssystemen:
Windows XP Service Pack 1 of 2(incl. alle IPv6 Updates)
Windows 2003 (gedeeltelijke ondersteuning)​
-Newsreader:
Ze worden vrijwel allemaal ondersteund​

Het stappenplan voor Windows XP Service Pack 1/2:

[Stap 1: IPv6 activeren]
Windows XP kent standaard ondersteuning voor IPv6. Dit moet nog wel geactiveerd worden.

Dit doe je als volgt:
-Klik op start
-Klik op Uitvoeren
-Tik achter openen in: "ipv6 install"
-Druk op ok

[Stap 2: IPv6 firewall uitschakelen]
Vreemd genoeg krijgen veel mensen (waaronder ik) geen verbinding als de IPv6 firewall is ingeschakeld.

Service Pack 1:
Dit doe je als volgt:
-Klik op start
-Klik op configuratiescherm
-Klik op configuratie en onderhoud (overslaan indien je het niet kunt vinden
-Klik op systeembeheer
-Klik op services
-Zoek hier in het lijstje "IPv6 Internet Connection Firewall"
-Klik met je rechter muisknop op "IPv6 Internet Connection Firewall"
-Klik op eigenschappen
-Klik op stoppen
-Verander opstarttype (staat standaard op Automatisch) naar handmatig of uitgeschakeld.
-Klik op OK

Alle overige vensters die zijn geopend kun je sluiten.

Service Pack 2:
Schakel de hele windows firewall uit. (hier komt hopelijk nog een beter alternatief voor)

Indien u geen router heeft ga dan naar stap 4.

[Stap 3: IPv6 tunnel aanvragen]
Ga naar de volgende site:
https://tb.ipv6.btexact.com/

Heb je nog geen useraccount, klik dan op "register" (staat boven login in kleine lettertjes). Vul daar je gegevens in en een bestaand e-mail adres (hier ontvang je namelijk je wachtwoord en een script op wat je later nodig hebt).

Vervolgens ga je automatisch weer terug naar de vorige pagina (Als het registratiescherm niet vanzelf sluit doe het dan zelf door kruisje rechtsboven aan te klikken van het registratiescherm). Het is nu afwachten op de e-mail met het wachtwoord, zodra je deze hebt kun je op de site inloggen.


Na het inloggen kom je in een scherm Tunnel Broker Services

Druk op create a new tunnel en er worden een aantal gegevens gevraagd.

Tunnel type: host
Tunnel name: news (of een eigen leuke verzonnen naam)
Your IPv4 address: Je huidige IPv4 adres (meestal kan de standaard waarde blijven staan, tenzij je een proxy gebruikt, vul dan je werkelijke internet ip adres in)
Operating System: Windows XP
Router: Astrix

Nu mag je op "Create" klikken.

Je komt nu op de vorige pagina waar in de tabel een item news staat (die je zojuist hebt aangemaakt.

Druk ernaast op send script. Je krijgt nu een bestand die opgeslagen dient te worden. Sla het op een locatie op waar je het terug kunt vinden (bv c:\ipv6).

[Stap 4: IPv6 tunnel software aanpassen]
Met router:
Open het opgeslagen bestand van de vorige stap in notepad. Je krijgt nu teksten te zien waar je misschien niets van snapt. Dit is helemaal niet erg. Je moet helemaal onderaan het bestand de volgende regel toevoegen:
netsh interface portproxy add v4tov6 listenport=119 connectaddress=newszilla6.xs4all.nl connectport=119

Er staat dan in het bestand iets van:
ipv6.exe rtu ::/0 2/::193.113.58.80
ipv6.exe adu 2/2001:618:400::d97b:ab5b
netsh interface portproxy add v4tov6 listenport=119 connectaddress=newszilla6.xs4all.nl connectport=119

LET OP: Zie je in het bat bestand een vierkant hokje staan, verwijder deze en zet ervoor in plaats een enter (zoals hierboven te zien is), ook staat alles bij netsh t/m connectport=119 op 1 regel.

Sla het bestand op en start vervolgens het batch-bestand door er op te dubbelklikken. Het is misschien verstandig een snelkoppeling te maken naar dit bestand in de Opstarten folder van het start menu. Dit bestand moet namelijk elke keer gestart worden voordat er gebruik gemaakt kan worden van newszilla6 via de tunnel. Het bestand sluit zichzelf weer nadat de tunnel is ingesteld.

Zonder router:
Maak een nieuw bat bestand aan (open kladblok (notepad)) en zet erin:
netsh interface portproxy add v4tov6 listenport=119 connectaddress=newszilla6.xs4all.nl connectport=119

Sla dit op naar: newszilla.bat (dus opslaan als, Alle bestanden, anders slaat hij het op als een tekstbestand).
Start vervolgens het batch-bestand door er op te dubbelklikken. Het is misschien verstandig een snelkoppeling te maken naar dit bestand in de Opstarten folder van het start menu. Dit bestand moet namelijk elke keer gestart worden voordat er gebruik gemaakt kan worden van newszilla6 via de tunnel. Het bestand sluit zichzelf weer nadat de tunnel is ingesteld.

[Stap 5: Newszilla toevoegen aan je nieuwsprogramma]
Voeg vervolgens binnen je favoriete nieuwsprogramma een server toe:
Naam/Host: 127.0.0.1
Poort: 119
user/pass hoeven niet ingevuld te worden.

En vervolgens draaien maar! Werkt het niet en heb je zonealarm dan kun je stap 6 nog uitvoeren (Ik geef geen garantie dat dit goed werkt)

[Stap 6: Zonealarm ipv6 laten toestaan]
Standaard staat zonealarm zo ingesteld dat deze ipv6 protocollen niet toestaat (aangezien een router geen ipv6 doorlaat is deze stap in mijn ogen niet noodzakelijk, toch zet ik die hier even neer). Zit je rechtstreeks op internet zonder router dan kan het zijn dat je alleen stap 4 t/m 6 moet uitvoeren.

Open de zonealarm configuratie (dubbelklikken op de metertjes van zonealarm is de snelste methode).
Klik links in de lijst op firewall en vervolgens op expert bovenaan in de lijst.
Dan druk je op add.

Vul de volgende gegevens in:

Rank: laten staan wat er staat (meestal 1)
Name: IPv6 Protocol
State: Enabled
Action: Allow
Track: None

Als het goed is heb je nu eronder 4 velden met any erin staan.
Druk bij Protocol op modify --> add protocol --> add protocol
en vul het volgende in:

Protocol: custom
Description: IPv6
Name: Other
Protocol Number: 41

Druk vervolgens op OK, OK en dan op Apply (in het zonealarm scherm zelf)

Nu laat zonealarm het IPv6 Protocol netjes door :D

Het stappenplan voor Windows 2003:

Helaas is dit maar een gedeelte. Windows 2003 word niet meer ondersteund via de tunnel broker. Wel is deze tutorial nog goed voor mensen zonder router en mensen die willen experimenteren ermee. Ik wens iedereen er dus veel succes mee.

[Stap 1: IPv6 activeren]
Windows 2003 kent standaard ondersteuning voor IPv6. Dit moet nog wel geactiveerd worden.

Dit doe je als volgt:
-Klik op start
-Klik op Uitvoeren
-Tik achter openen in: "netsh interface ipv6 install"
-Druk op ok

[Stap 2: IPv6 tunnel aanvragen]
Ga naar de volgende site:
https://tb.ipv6.btexact.com/

<Windows 2003 word niet meer ondersteund, mensen met een router en windows 2003 hebben dus helaas pech>

[Stap 3: IPv6 tunnel software aanpassen]
Zonder router:
Maak een nieuw bat bestand aan (open kladblok (notepad)) en zet erin:
netsh interface portproxy add v4tov6 listenport=119 connectaddress=newszilla6.xs4all.nl connectport=119

Sla dit op naar: newszilla.bat (dus opslaan als, Alle bestanden, anders slaat hij het op als een tekstbestand).
Start vervolgens het batch-bestand door er op te dubbelklikken. Het is misschien verstandig een snelkoppeling te maken naar dit bestand in de Opstarten folder van het start menu. Dit bestand moet namelijk elke keer gestart worden voordat er gebruik gemaakt kan worden van newszilla6 via de tunnel. Het bestand sluit zichzelf weer nadat de tunnel is ingesteld.

[Stap 4: Newszilla toevoegen aan je nieuwsprogramma]
Voeg vervolgens binnen je favoriete nieuwsprogramma een server toe:
Naam / ip= 127.0.0.1
Poort = 119
user/pass hoeven niet ingevuld te worden.

En vervolgens draaien maar! Werkt het niet en heb je zonealarm dan kun je stap 5 nog uitvoeren (Ik geef geen garantie dat dit goed werkt)

[Stap 5: Zonealarm ipv6 laten toestaan]
Standaard staat zonealarm zo ingesteld dat deze ipv6 protocollen niet toestaat (aangezien een router geen ipv6 doorlaat is deze stap in mijn ogen niet noodzakelijk, toch zet ik die hier even neer). Zit je rechtstreeks op internet zonder router dan kan het zijn dat je alleen stap 4 t/m 6 moet uitvoeren.

Open de zonealarm configuratie (dubbelklikken op de metertjes van zonealarm is de snelste methode).
Klik links in de lijst op firewall en vervolgens op expert bovenaan in de lijst.
Dan druk je op add.

Vul de volgende gegevens in:

Rank: laten staan wat er staat (meestal 1)
Name: IPv6 Protocol
State: Enabled
Action: Allow
Track: None

Als het goed is heb je nu eronder 4 velden met any erin staan.
Druk bij Protocol op modify --> add protocol --> add protocol
en vul het volgende in:

Protocol: custom
Description: IPv6
Name: Other
Protocol Number: 41

Druk vervolgens op OK, OK en dan op Apply (in het zonealarm scherm zelf)

Nu laat zonealarm het IPv6 Protocol netjes door :D


Mocht je niet kunnen connecten. Controleer dan of je alles van de windows update pagina hebt geinstalleerd wat met ipv6 te maken heeft. Hier zijn verschillende updates intussen van te krijgen. Ook werkt de normale windows xp niet met deze methode en moet je perse service pack 1 hebben geinstalleerd. Voor windows 2003 zijn er geen specifieke updates nodig.

Bekende windows xp updates:
817778: Aanbevolen update voor Windows XP SP1


Als er fouten in staan hoor ik het graag zodat ik het kan aanpassen.

IPv6 Newsservers (met een beetje creativiteit kun je deze ook gebruiken):
XS4ALL Newszilla (wordt hierboven gebruikt): newszilla6.xs4all.nl
Scarlet: news.ipv6.scarlet-internet.nl

[Windows XP Service Pack 2]
Deze word nog niet officieel door mij ondersteund aangezien ik een nederlandse windows xp heb en daar nog geen SP2 voor te krijgen is.

Je moet in de security centre de firewall uitzetten om het aan het werken te krijgen, hier komt later een veiligere oplossing voor waardoor de firewall aan kan blijven. Nog even geduld dus.

[Links]
Windows 2000 & IPv6: http://msdn.microsoft.com/downloads/sdks/platform/tpipv6/faq.asp
IPv6 Tunnel: https://tb.ipv6.btexact.com/
Newsreader die IPv6 ondersteund (waardoor stap 4 van windows xp en stap 3 van windows 2003 overbodig worden): http://www.bnr2.org [/QUOTE]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan