Tiscali-geld terug!

Status
Niet open voor verdere reacties.

EagleHunter

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2001
Net als vele andere ADSL-gebruikers, kan ik 5 van de 10 keren niet op het internet komen.

Ik heb een Tiscali-abonnement.

Weet iemand -liefst uit eigen ervaring- hoe Tiscali dit soort klachten oplost?

Ik wil natuurlijk gewoon minder geld betalen. Dat vind ik redelijk. Wat vind jij?

Ik denk dat je eerst zou moeten weten wat de oorzaak is van het feit dat je niet op internet kan. Als dit te wijten is aan Tiscali lijkt me je vraag niet onredelijk. Heb je ADSL via KPN of via Tiscali zelf.

Ik heb tiscali via kpn sinds oktober 2002 en heb het nog NOOIT meegemaakt dat ik niet op internet kon!
Zou het aan kpn kunnen liggen? Is misschien regio-afhankelijk?

Je kan natuurlijk altijd een mail sturen naar tiscali klantenservice.

Geplaatst door margaNo
Ik heb tiscali via kpn sinds oktober 2002 en heb het nog NOOIT meegemaakt dat ik niet op internet kon!
Zou het aan kpn kunnen liggen? Is misschien regio-afhankelijk?
Je kan natuurlijk altijd een mail sturen naar tiscali klantenservice.
Ik zit nog wat langer bij tiscali, met internet inderdaad eigenlik nooit problemen, met e-mail wel regelmatig maar dat was bij tiscali een bekend probleem. Ik zou ze maar bellen, de reaktie op mail bij tiscali vind ik persoonlijk niet echt snel.

Tiscali via KPN...

En ik heb net een email gestuurd naar Tiscali. Of had ik KPN moeten aanspreken?

Het ligt niet aan mijn computer. Wanneer ik het internet niet op kan, blijkt dat mijn ouders hetzelfde probleem hebben. (wonen iets verderop en hebben hetzelfde abonnement)

Dusss...

Ik zou zelf graag weten wat de oorzaak is voor ik stappen ga ondernemen. Als de oorzaak bij KPN ligt treft tiscali weinig blaam.

Geplaatst door Wim1960
de reaktie op mail bij tiscali vind ik persoonlijk niet echt snel.

Niets teveel gezegd. Nog geen 1 reactie op mijn Tiscali-mail gehad.

Maar ook al ligt de oorzaak bij KPN; Tiscali is de leverancier. En daar bestaan regels over.

Aha!

Een reactie van Tiscali: Ga via START-INSTELLINGEN-CONFIGRATIESCHERM-SYSTEEM naar het tabblad Apparaatbeheer.

Kijk bij de Universele controller voor seriële bus.

De USB die begint met VIA is niet up to date. Updaten bij Via Arena. Misschien dat dat het probleem verhelpt.

We shall see...

Laatst bewerkt:
Ehm, persoonlijk denk ik ook dat je beter eerst kunt kijken of het echt niet aan je eigen pc ligt. Vooral niet te snel conclusies trekken natuurlijk. Misschien is het goed dat je eerst eens eventjes kijkt of je een ip-adres krijgt, of je instellingen wel goed zijn, of je firewall/ firusscanner niet verkeerd staat afgesteld, blablabla. Wanneer je windows 98 hebt bijvoorbeeld, is het bekend dat er met usb-adsl wel problemen zijn, maar die zijn vrij snel op te lossen. Probeer eerst eens of je het Internet via www.helpmij.nl niet aan de praat kunt krijgen?

Spartamet,

Nadat ik Tiscali opnieuw aan de telefoon heb gehad is mij 'opgedragen' om de tijden van wel/geen verbinding te noteren.

Ze vinden het een interessant probleem. Ik vind het alleen maar frustrerend! Maar zeker is, dat het aan Tiscali ligt. Misschien niet aan de verbinding, dan wel aan de modem. Het is toch toevallig dat op verschillende plekken 2 verschillende computers (de ene met ISDN, windows 98 en de andere Analoog, windows XP) steeds op hetzelfde moment geen verbinding hebben, nietwaar?

Op dit moment heb ik een verbindingssnelheid van 1,0 MB/ps. Dat is af en toe zo'n 38 keer sneller.

Ben benieuwd wat Tiscali met mijn gegevens gaat doen. We zien wel...

By the way: verbinding heb ik dus wel, maar meestal niet, of met zeer lage snelheid...

Tja blijft inderdaad vreemd. Maar goed, het zou inderdaad aan het modem kunnen liggen. Dat is dan iets waar Tiscali zelf dan niet zo veel aan kan doen, alhoewel ze het inderdaad wel snel op zouden kunnen pakken.

Vreemd dat je de tijden moet noteren. Wanneer ADSL-Internet instabiel is (zeker op bepaalde tijden), wijst dat vaak op spyware/ virussen o.i.d., maar wat ook kan zijn is dat iemand anders met hetzelfde IP-adres het Internet op probeert te komen. Ben benieuwd wat Tiscalli straks vindt. Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan