Tiscali internet doet het niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

appelsapman

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2006
Ik heb tiscali T20

En heb hier zolang ik het al heb. Momenteel anderhalve maand. er goed mee kunnen internetten. Maar nu doet het internet het niet meer.

Alles zit goed aangesloten. De lampjes power en Ethernet1 branden op mijn zyxel modem. Alleen DSL brand niet. Ik heb dus ff me aansluit doosje opengemaakt. (splitter heb ik niet. Ik heb geen KPN abbonoment en alles is rechtstreeks op het isra aangesloten)
Het bleek zo te zijn een snoertje in mijn aansluitdoosje niet vast zat. Ik heb dit vastgemaakt. Maar nu doet het internet het alsnog niet. Kan iemand me helpen. Een hint geven bijvoorbeeld waar ik nog meer op moet letten om erachter te komen waar het probleem ligt. Alvast bedankt.

Bedankt hoor. Het is dat ik het vergeten ben in me topic te zetten. Maar daar had ik echt al wel aan gedacht hoor. Heb hem zo 10x gereset. Ook heel raar is dat onze telefoon het niet meer doet. Onze vaste telefoon. Dus dat lijkt me nogal ivm het internet probleem aangezien het allebei over de telefoonlijn gaat. Miss kan iemand anders hier nog uit afleiden wat het probleem is.

Je zult dat draadje wel niet goed of op de verkeerde plek weer aangesloten hebben!

Als je problemen hebt met Internet als Telefonie** dan zou ik de helpdesk van Tiscali maar eens gaan bellen, zeker als het er zo maar mee stopt.
Zij kunnen dan ook eens kijken wat er mogelijk aan de hand is.

**Althans als je de ook telefonie hebt van Tiscali want dat haal ik niet uit je topic.

Je zult dat draadje wel niet goed of op de verkeerde plek weer aangesloten hebben!

In het aansluit doosje het grijze snoertje uit het isra op rood. en het rode snoertje uit het isra op groen. Als dat verkeerd is zeg het ff. Verder heb ik geen telefonie. Als de aansluiting in het aansluit doosje niet blijkt te kloppen dan bel ik tiscali ff.

Wanneer 2 twee aansluitingen hebt waarvan er maar 1 los zat, dan kan het bijna niet verkeerd gegaan zijn...
Of waren er meer draadjes los?

alleen de rode snoer uit het isra punt zat los. die heb ik er dus weer onder geschroefd. Ik ga dus ff tiscali bellen. Mochten ze na zessen tenminste nog open zijn. Bedankt voor je hulp.

En als je het grijs draadje weer losmaakt ? Ik weet niet of er nog meer draadjes vastzitten buiten het grijze snoertje uit het isra op rood. en het rode snoertje uit het isra op groen.

Het kan dan zijn dat de grijze helemaal niet vast moet zitten. Want in het begin van je melding deed de telefonie het nog wel.

Vond dit nog, je gebruikt dan wel geen splitter maar mogelijk heb je er iets aan.
http://operations2.tiscali.nl/Consumer/handleidingen/tsnl1084_Splitter_ISDN.pdf

En ik denk dat als je Tiscali belt je sneller weer kunt bellen, maar dat is natuurlijk hoe belangrijk je het vindt om de telefonie ook weer in orde te hebben.

Ik denk dat ik het probleem heb.
Ik heb gezien dat mijn vader nogal wat kerstaankopen in de meterkast heeft gedumpt. Zeer mogelijk op het isra snoertje uit de muur omdat die namelijk los in de meterkast hangt. Ik zie dat alleen het grijze snoertje uit het isra punt vast zit. Het rode snoertje uit het ISRA punt zit los. (Daarmee bedoel ik dus niet het rode snoertje zit los in het aansluit doosje. Maar het rode snoertje zit niet meer vast op het Isra) Hoort dit zo of niet? Ik kan me vaag herinneren dat die rode ook op het isra punt moet. Dus zo ja zeg het ff. dan zet ik die weer vast.

NOTE:Tiscali kon me nergens mee helpen verder. DUS! zal dit het probleem wel zijn. Alleen wel graag ff bevestigen. Ik doe niet graag domme dingen omdat ik die al genoeg gedaan heb. En ik heb geen tiscali telefonie.

Laatst bewerkt:
Even voor ons beeld qua telefonie.

Je hebt geen KPN abbo en ook geen Tiscali telefonie.
Kun je dan aangeven hoe en via wat je nu belt en/of je gebruikt maakt van de kpn lijn.
Dan kan iemand je mogelijk helpen mbt de aansluiting.

Ik heb Casema telefonie. En tiscali kan je aanvragen zonder KPN telefonie. Omdat de KPN kosten bij het tiscali abbo worden opgeteld. Dan zorgt tiscali dus voor de KPN dienst. Zo hoef ik niet een extra telefoonnummer te hebben omdat we die al van casema hebben. Want bij het aanvragen van belbudget van KPN krijg je een telefoonnummer en 1 vast telefoonnummer lijkt mij toch wel genoeg. Als je geen KPN telefonie hebt heb je ook geen splitter nodig. Maar sluit je de KPN kabel uit het isra rechtstreeks op je aansluit doosje aan. En via het aansluit doosje een telefoonkabel naar je modem. En van je modem een UTP kabel naar je pc. Hier hoeven we verder ook niet over te discussieren want dat stond allemaal in de tiscali handleiding. Internet heeft het ook lange tijd gedaan.

Maar ff iets anders

Zoals ik al aangaf heeft me vader zijn kerstaankopen in de meterkast gedumpd. Toen ik het snoertje uit het isra bekeek zijn de kerstaankopen klaarblijkelijk bovenop het snoertje gegooid. Ik heb gisteren gezien dat alleen het grijze snoertje nu aan het ISRA vast zit en de rode niet. Mijn vraag is moet de rode ook vast aan het ISRA of hoort die los te zitten? Want het rode snoertje moet ik ook vastmaken in mijn aansluitdoosje. Dan neem ik toch aan dat het rode snoertje ook aan het ISRA vast moet. Als iemand weet of dat nodig is zeg het alsjeblieft ff. Ik heb ook al tiscali gebeld. Moest ik me modem resetten en toen kreeg ik een heel verhaal dat het probleem bij mij ISRA kan liggen (Zoals ik dus zelf ook al denk ivm het rode snoertje dat er neit aan vast zit) of aan de KPN kabel.

Als iemand nou antwoord kan geven op de vraag. "moet ik het rode snoertje dat niet vast zit aan het isra daaraan vast maken?" Dan kan ik dit alvast uitsluiten. Zelf ga ik niks uitproberen. Heb al genoeg kapot gemaakt betreft elektronica dus zou hier graag antwoord van hebben van iemand die er wat meer verstand van heeft.

Lees die PDF handleiding eens die een paar berichten terug al aan je gegeven is in een link!

Die link heb ik wel zeker gezien. En ik heb er niks aan. Want de handleiding komt alleen overeen met als je een splitterpaket hebt. En ik heb de handleiding hier ook in het origineel.

PROBLEEM IS OPGELOST

Ik heb dus KPN opgebeld met de melding dat het rode snoertje niet meer aan het ISRA vast zat. En die hoort daar dus idd zoals ik al dacht wel aan vast te zitten. Heb deze dus vastgemaakt en internet doet het weer. Toch bedankt jullie hulp allemaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan