Tiscali T6

Status
Niet open voor verdere reacties.

lennarth

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2006
Berichten
35
Hello,

Ik heb een Tiscali T6 abonnement. Werkt opzich prima maar ik heb het volgende probleem: Als ik bijv. iets aan het downloaden ben waarbij de volledige bandbreedte wordt benut, vallen alle andere applicaties die op dat moment internet gebruiken uit. Msn gaat dus offline, een simpele website bezoeken gaat niet meer etc. Het lijkt er dus op dat het modem de bandbreedte niet kan verdelen over de verschillende applicaties. Ik heb nu ongeveer een jaar Tiscali internet en het eerste half jaar heb ik hier nooit last van gehad.

Iemand enig idee ?
 
De modem verdeelt de toegang tot het internet voor de applicaties niet. Dat wordt door het besturingssysteem zelf gedaan.
Welk besturingssysteem heb je op je computer staan?
Wat zijn de specificaties van je computer?
 
Ik heb een Acer Aspire 9410 met Vista home premium en een desktop met een P4 2,4 ghz, gig intern en XP Pro. Het maakt hierbij niet uit welke van de 2 ik gebruik.

Familielid van me heeft hetzelfde abo en exact hetzelfde probleem.
 
Ik denk dat je nu tegen de door Microsoft ingebouwde beperking van XP m.b.t. de 'half-open' verbindingen bent aangelopen.

Haal hier de patch daarvoor, en stel daar minstens 150 mogelijke half-open verbindingen in (optie C van Change tijdens het installeren ervan).
Lees goed hoe je alles moet installeren (ivm. met melding van XP over 'beveiligde systeembestanden' tijdens de installatie).

Succes,

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan