• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Titel omzetten in een numerieke waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

pbongenaar

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2007
Mijn vraag is de volgende;

Het voorbeeldbestand heb ik toegevoegd

Kan ik een formule maken waardoor elke letter in de sleutel in vak B6 ook als een getal wordt weergegeven, zodat ik een unieke cijfercombinatie(sleutel) per project krijg.
De projectleider vult in het bestand eenmalig in een formulier in een ander tabblad de projectnaam in en het jaar, dmv een verwijzing met het = teken komt deze dan in dit tabblad terecht op e2 en e3
De sleutel zit in een verborgen kolom, dus het liefst zie ik dat ik een formule kan maken waarin de formule op c6 alleen een numerieke code weergeeft. voorbeeld wk01 2007 hoeft er dan niet meer in te staan
Wie weet hoe dit moet???

Het bestand dat je wou bijvoegen is niet doorgekomen. Gelieve dit nogmaals te posten.

Pbongenaar, Wat had je zelf in gedachten als nummer met bijvoorbeeld je waarde in cel B6 (Voorbeeld2007 Wk1)???
Een 'gewoon' volgnummer is óók uniek trouwens! Dus waarom zo moeilijk doen om een woord om te willen zetten in een getal? En wat nou als 2x hetzelfde woord gekozen wordt?

Ik wil je dus best helpen, maar ik begrijp je niet... :confused:

Groet, Leo

Pbongenaar, Wat had je zelf in gedachten als nummer met bijvoorbeeld je waarde in cel B6 (Voorbeeld2007 Wk1)???
Een 'gewoon' volgnummer is óók uniek trouwens! Dus waarom zo moeilijk doen om een woord om te willen zetten in een getal? En wat nou als 2x hetzelfde woord gekozen wordt?

Ik wil je dus best helpen, maar ik begrijp je niet... :confused:

Groet, Leo

Hallo Leo,

Ik heb zo meerdere projecten, als medewerkers daaraan werken wil ik dat ze de projectnaam invullen, hierdoor worden dan minder fouten gemaakt dan wanneer ze en getal moeten invullen.

Maar als ik nu bijvoorbeeld de laatste ingevulde week wil opzoeken in de lijst(voorbeeld 2007 wk 51, dan kan dat toch niet met een formule die zoekt in een combinatie woorden en cijfers? Of kun je ook een formule maken waarin je toch de combinatie laatste week en jaar opzoekt(en het liefst ook de projectnaam) in de sleutel en daar het juiste getal bij. Weet jij hiervoor een formule?

Dan kan ik namelijk een overzicht maken met de verschillende projecten met het resultaat van de laatste week. (of denk ik nu verkeerd, ik ben me nog maar net aan het verdiepen in excel, dus alle hulp is welkom!)

Groet,

Paul

Pbongenaar, Ik heb het nog steeds niet helder welke kant je uit wilt. Je hebt het over zoeken in een combinatie van woorden en cijfers... Zolang dat in 1 cel staat is het geen probleem en zou je dat kunnen doen met de functie VLookup (vert.zoeken). Kijk 'ns in je Excel-help (F1) voor uitleg hierover.

Als dit niet de goede weg is, kan je misschien nog een voorbeeldje achterlaten.

Groet, Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan