• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Titel / opmerking van een Excel-bestand aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marco999

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2008
Ik probeer voor m'n werk een digitale werkbon te maken. D.m.v. een VBS-script laat ik de monteurs een klantnaam en een nummer invullen, waarmee het VBS-script een map met daarin een voorbewerkt Excel-bestand uit een andere map kopiëert en een andere bestandsnaam geeft.
Nu zou ik graag het label en de titel van het bestand (die je ook te zien krijgt in de desbetreffende directory) ook automatisch aan laten passen aan óf een invoerveld via VBS óf eigenlijk nog liever de tekst uit een cel van het Excel-werkblad. Dit om zonder het bestand te hoeven openen te kunnen zien wat het onderwerp van het bestand is.
Kan dit, en zo ja hoe?? :confused:

Voor zoiets in die stijl heb ik al code voor gemaakt. Zie mijn website, dan Excel, dan VBA-code, dan "Bestandseigenschappen".

Bedankt voor je tip Wim!
Na wat gepuzzel en gegoogle kwam ik op het volgende uit:

Code:
Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)

ActiveWorkbook.Title = Sheets("Werkrapport").Range("BN14")
    ActiveWorkbook.Subject = Sheets("Werkrapport").Range("V12")
    ActiveWorkbook.Author = Sheets("Werkrapport").Range("V14")
    ActiveWorkbook.Comments = Sheets("Werkrapport").Range("V13")

End Sub
Van het blad 'Werkrapport' wordt de ingevulde waarde van cel BN14 nu gebruikt als titel van het bestand, het onderwerp wordt de ingevulde waarde uit cel V12, enz. enz..
Iedere keer als het bestand wordt afgesloten worden de bestandseigenschappen aangepast.

Ook weer opgelost! :thumb:

Na wat gepuzzel en gegoogle kwam ik op het volgende uit:

Van het blad 'Werkrapport' wordt de ingevulde waarde van cel BN14 nu gebruikt als titel van het bestand, het onderwerp wordt de ingevulde waarde uit cel V12, enz. enz..
Iedere keer als het bestand wordt afgesloten worden de bestandseigenschappen aangepast.

Ook weer opgelost! :thumb:

Prima! Bedankt voor de feedback.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan