titel

Status
Niet open voor verdere reacties.

krekwakwou

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2011
Als ik mijn site in de browser open, zie ik onder in de menubalk "untitled Document staan en niet de naam van de site. Hoe kan dit??. Als ik de site in de broncode open in de browser staat er wel mijn siteadres in de menubalk onderaan. Hoe los ik dit op
www.krekwakwou-reisdagboek.nl

<title>Untitled Document</title>.
Dit staat in je broncode.

Met het TITLE element wordt een titel voor het document vastgelegd. Deze titel wordt niet weergegeven in het documentvenster, maar in de titelbalk van het venster. Daarnaast wordt de titel door zoekmachines gebruikt als beschrijving van een zoekresultaat en gebruiken browsers hem als iemand de pagina toevoegt aan de bookmarks (bij Netscape Navigator), de favorieten (bij Microsoft Internet Explorer) of de hotlist (bij Opera).

Verander dus <title>Untitled Document</title> naar bijvoorbeeld <title>Welkom op de website van mij!</title>.

Maar hoe verander ik dit, want in die broncode van de browser kan ik niets veranderen.

Indien u geen CMS heeft doet u dit:

download het bestand naar uw computer, verander het daar in kladblok. (start - uitvoeren - notepad.exe) of gewoon intypen (vista / W7), en opnieuw uploaden.

Snap hier niets van. Ik heb alle bestanden een titel gegeven in dreamweaver. Als ik een bestand open met "design"en daarna met code zie ik nergens "untitled document" staan in de head

Indien u geen CMS heeft doet u dit:

download het bestand naar uw computer, verander het daar in kladblok. (start - uitvoeren - notepad.exe) of gewoon intypen (vista / W7), en opnieuw uploaden.

Als ik het toch een beetje begrijp moet ik het volgende doen.
Het bestand index.html van de gemaakte site open ik met kladblok. Daarin zie ik inderdaad staan untitled document. Dit moet ik dus in kladblok veranderen in b.v krekwakwou-reisdagboek en vervolgens opslaan. Hierna weer terug naar dreamweaver??

U moet inderdaad index.html of PHP hebben. U veranderd in kladblok uw title. en hierna is het de bedoeling dat u dit bestand weer terugzet en overschrijdt op de server / website. Niet downloaden maar uploaden.

Let op. Bijvoorbeeld contact.html moet ook aangepast worden dan...

Ah, het is een frame-website, zie ik!
Dat verklaart dat pagina-namen van pagina's binnen het hoofdframe niet doorkomen: bij framesites heten alle pagina's van de site in de blauwe browser-balk bovenaan altijd hetzelfde. De <title> van je hele site is de <title> die opgegeven staat in de pagina waarin de frameset wordt bepaald.

Je moet inderdaad het bestand index.html hebben, daar staat de frameset in. De index.html zou je ook in Dreamweaver moeten kunnen openen (dat hoeft niet via de Kladblok-omweg), en dan zie je in de DW broncode-weergave:
HTML:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Frameset//EN" 
   "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-frameset.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<title>Untitled Document</title>
</head>
<frameset rows="*" cols="147,*" framespacing="0" frameborder="no" border="0">
... enz.
Als je daar het "Untitled Document" vervangt door wat je krek wilt, dan heet de site voortaan zo! :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan