Titelblad andere achtergrond dan de overige dia's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marl1

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2003
hallo,

Hoe kan ik een powerpoint sjabloon zodanig instellen dat de eerste dia, de titeldia, een andere achtergrond heeft dan de rest van de dia's?

Laatst bewerkt:
voor 2007 heb ik even een foto voor je gemaakt klik op de kleine foto hieronder

en voor 2003 heb ik uitleg :D

1.

Als u de wijziging alleen wilt toepassen op geselecteerde dia's, selecteert u de dia's in de normale weergave. Als u dit niet doet, wordt de wijziging toegepast op alle dia's die zijn gebaseerd op de ontwerpsjabloon (ontwerpsjabloon: een bestand dat de gebruikte stijlen voor een presentatie bevat, zoals het type en de grootte van de opsommingstekens en lettertypen, het formaat en de grootte van tijdelijke aanduidingen, het achtergrondontwerp en de opvulkleurenschema's, een diamodel en een optioneel titelmodel.) van de dia die u op dit moment hebt geselecteerd.
2.

Klik op Achtergrond in het menu Opmaak.
3. Klik onder Opvulkleur voor achtergrond op de pijl onder de afbeelding en voer een van de volgende handelingen uit:

WeergevenKleuren selecteren in het kleurenschema
* Klik op één van de acht weergegeven kleuren.

WeergevenKleuren selecteren die niet in het kleurenschema voorkomen
1. Klik op Meer kleuren.
2. Klik op de gewenste kleur op het tabblad Standaard of klik op het tabblad Aangepast als u uw eigen kleur wilt samenstellen, en klik vervolgens op OK.

WeergevenOpvuleffecten of afbeeldingen selecteren
* Klik op Opvuleffecten en voer een van de volgende handelingen uit:
o Als u arcering wilt gebruiken, klikt u op het tabblad Kleurovergang, klikt u op een type onder Kleuren, klikt u op een arceringsstijl en klikt u vervolgens op OK.
o Als u een bitmappatroon wilt gebruiken, klikt u op het tabblad Bitmappatroon en klikt u op het gewenste bitmappatroon. Klik op Ander bitmappatroon als u een bestand wilt selecteren en dit wilt invoegen. Klik vervolgens op OK.
o Als u een patroon wilt gebruiken, klikt u op het tabblad Patroon, selecteert u het gewenste patroon, selecteert u de gewenste voor- en achtergrondkleur en klikt u vervolgens op OK.
o Als u een afbeelding wilt gebruiken, klikt u op het tabblad Afbeelding, klikt u op Afbeelding selecteren om te zoeken naar het gewenste afbeeldingsbestand, klikt u op Invoegen en klikt u vervolgens op OK.

WeergevenDe opvulkleur voor de achtergrond van het diamodel gebruiken
* Klik op Automatisch.
4. Ga op een van de volgende manieren te werk:
* Als u de achtergrond wilt toepassen op geselecteerde dia's, klikt u op Toepassen.
* Als u de achtergrond wilt toepassen op alle dia's, klikt u op Overal toepassen.

Geweldig, maar...

inderdaad: het gaat om 2003 en ik ben vergeten (excuus!) erbij te vermelden dat het om een sjabloon gaat.
Dus de 1e dia heeft een andere achtergrond dan de rest van de (tig) dia's die daarna komen.
Dat aantal 'tig' is natuurlijk iedere keer anders.
Zou je nog een keer willen meedenken?
Thanx,

rare melding

ja, dat lijkt goed te gaan.
Maar als je het als sjabloon opslaat, bijv. onder de blanc.pot en je opent een nieuwe presentatie dan komt er een melding dat ppt 2 sheets is tegengekomen en dat tie er dan van 1 de mastersheet van maakt.

ja, dat lijkt goed te gaan.
Maar als je het als sjabloon opslaat, bijv. onder de blanc.pot en je opent een nieuwe presentatie dan komt er een melding dat ppt 2 sheets is tegengekomen en dat tie er dan van 1 de mastersheet van maakt.

dan zal je de dia's erna anders moeten inrichten.

selecteer ze en verander dan de achtergrond :D

tja, leg dat maar eens uit aan 400 man!
Bedankt zover, ik ga de call sluiten.

Tot een volgende keer!

Beste Marl1,

Aangezien u niet meer werkzaam bent bij uw vorige werkgever ontvangen wij steeds uw automatische mailtjes wanneer u een reactie krijgt op een vraag.

Wij verzoeken u dringend uw e-mailadres te wijzigen in uw prive-adres zodat wij deze e-mailberichten niet meer ontvangen en u op de hoogte blijft van uw vragen.

Indien u verdere vragen heeft kunt u contact opnemen met ons via beheer@helpmij.nl

tja, leg dat maar eens uit aan 400 man!
Bedankt zover, ik ga de call sluiten.

Tot een volgende keer!

hallo,

Hoe kan ik een powerpoint sjabloon zodanig instellen dat de eerste dia, de titeldia, een andere achtergrond heeft dan de rest van de dia's?

ik zie toch staan "ik" en geen 400 man.....

maak een powerpoint met 2 dia's verander de eerste in iets anders. de 2de in wat je zelf wilt.
sla deze prestatie op met een paar dia's (copy + paste).
deel die uit aan de 400 man en zei kunnen vanuit die presentatie verderwerken ;)

groeten Mastermindzh

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan