titels blokkeren en microsoft versus open office...

• Onderwerp starter Onderwerp starter mnb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mnb

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 apr 2004
Titels blokkeren, kan dat in Open Office? Ik heb toch sterk het idee dat het een zwak aftreksel is van Excel, of zie ik dat verkeerd.

Jammer dat er weinig antwoorden zijn op de hier verder gestelde vraag waarom open office, want ik begin te denken om toch maar het microsoft office pakket home and student 2007 aan te schaffen....
Had liever een gratis versie en heb direct open office gedownload zonder microsofts nieuwe versie uit te proberen..

Titels blokkeren, kan dat in Open Office? Ik heb toch sterk het idee dat het een zwak aftreksel is van Excel, of zie ik dat verkeerd.

Jammer dat er weinig antwoorden zijn op de hier verder gestelde vraag waarom open office, want ik begin te denken om toch maar het microsoft office pakket home and student 2007 aan te schaffen....
Had liever een gratis versie en heb direct open office gedownload zonder microsofts nieuwe versie uit te proberen..

wat wil je precies sdoen

Ik heb financiele excel bestanden.
Daar wil ik sowieso formules in gebruiken maar ook titels blokkeren zodat ik kan doorscrollen en kan zien waar de onderste rij bijhoort want alle rijen hebben een naam/bankrek.
Bij Excel weet ik dat allemaal wel. Maar hier werkt het heel anders.

klopt je kan het misschien uit de dev halen ,maar ik ben bang dat open office niet bekent is bij het groten gross

Ik vrees het ook, kan beter naar Microsoft gaan. Die 70 euro maakt me niet uit als dit zoveel ellende bespaart...
Weg ermee dus.

Titels blokkeren (fixeren) in Openoffice.org Calc / Rekenblad

Het is zeer wel mogelijk in Openoffice.org rekenblad titels te blokkeren, zodat je bij het bekijken van data onderin je excel- of open document spreadsheet (ods)-bestand nog steeds de titelrij kan zien.

Hiertoe selecteer je de rij onder de cellen die je als titelrij wilt selecteren. Vervolgens kies je uit het menu Venster > Fixeren. Et voilà.

Indien je zowel de linkerkolom als de bovenste rij wilt fixeren, volstaat het de cel te selecteren die zowel rechts van de te fixeren kolom staat, als onder de te fixeren rij. En vervolgens weer Venster > Fixeren.

Handige sneltoetsen in deze (in ieder geval in Openoffice.org) :
- Selecteren van een rij gaat met behulp van de sneltoets shift+spatie.
- Selecteren van een kolom gaat met behulp van de toetscombinatie control+shift+spatie

Het heet misschien net iets anders bij Openoffice.org, maar je krijgt er m.i. ook een hoop comfort voor terug.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan