• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Titels blokkeren gedeeld en beveiligd werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Helpmijajb

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2010
Beste leden van het Helpmij forum,

Ik heb een uitdaging. We hebben hier (klein kantoor, ca. 15 medewerkers) een gedeelde excel lijst die ik graag zou beveiligen d.m.v. "Blad beveiligen". Dit gaat op zich goed, maar in een beveiligd blad kun je "Titels blokkeren" niet aan of uitzetten. Dat zou ook geen probleem moeten zijn, want als je dat één keer goed instelt zou het goed moeten gaan, maar dat is helaas niet het geval in een gedeeld werkblad. In een gedeeld werkblad gaat "Titels blokkeren" op één of andere manier altijd mis. Toen dacht ik, dan maak ik er wel een macro voor die ik aan een knop toewijs. Maar nu blijkt dat je geen macro's mag gebruiken in een gedeeld werkblad. Hoe krijg ik het voor elkaar dat het werkblad én beveiligd is én gedeeld is én titels blokkeren aan en uit gezet kan worden?

Alvast bedankt!

oorspronkelijke probleem opgelost, twee nieuwe problemen gevonden

Ik ben er ondertussen achter dat je WEL macro's kunt gebruiken in een gedeelde werkmap, dus ik heb een knop gemaakt die de titelblokkering reset. Het oorspronkelijke probleem is dus opgelost, maar ik ben tegen twee andere problemen aangelopen:

Nu wil ik ook een knop maken die de autofilter reset. Dit is nog niet gelukt, omdat dit op één of andere manier niet mag in een beveiligd werkblad. Ik kan in VBA niet de code meegeven om eerst de beveiliging eraf te halen, want het is een gedeelde werkmap en in een gedeelde werkmap mag je niet zomaar de beveiliging eraf halen.

Daarnaast valt het me op dat we niet kunnen sorteren m.b.v. Autofilter, terwijl ik bij het beveiligen van het blad toch echt heb aangegeven dat men Autofilter mag gebruiken en mag sorteren... Hoe kan ik dit oplossen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan