Titels & Stijlen, bijschriften figuur

Status
Niet open voor verdere reacties.

MisterInsane

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2003
Hallo,

Ik heb word 2007 en als ik titels wil maken gebruikmakende van stijlen en koppen (om zo gemakkelijk een inhoudstabel te maken) dan vind ik enkel Kop 1 en Kop 3 terug, kop 2 blijkt verdwenen te zijn... Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Ik heb ook nog een vraag ivm bijschriften, kan ik de taal hiervan veranderen? of moet ik dit manueel doen? Bv als ik een bijschrift plaats bij een figuur komt automatisch "Figuur" kan ik dit instellen dat word "Figure" plaatst?

Gewoon een stijl toevoegen.

Volgens mij moet je dan een Engelse versie van Word hebben maar dat weet ik niet zeker.
Misschien kun je iets met Zoeken/Vervangen [CTRL]+[F] doen.

groeten Marcel

Wat betreft de koppen: kijk even hoe je de lijst hebt gefilterd; je kunt namelijk alleen de profielen laten zien die in gebruik zijn. Heb je Kop2 nog niet gebruikt, dan staat hij uiteraard ook niet in de lijst. Wat ik veel handiger vind: sneltoetsen gebruiken om de koppen toe te wijzen. Je hebt je vingertjes namelijk toch al op het toetsenbord (tenzij je met de muis typt), dus waarom niet <Ctrl>+<Alt>+2 om Kop2 toe te kennen? De tekst hoeft niet geselecteerd te zijn, want het is een Alinea-eigenschap. Dus de hele alinea is gelijk opgemaakt. En met <Ctrl>+<Alt>+1 doe je Kop1, en (jawel...) met <Ctrl>+<Alt>+3 Kop3.
Maak het jezelf nog makkelijker, en verander de toetsaanwijzing voor de koppen in (bijvoorbeeld) <Ctrl>+1, <Ctrl>+2 en <Ctrl>+3! Want die zijn doorgaans toch niet toegewezen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan