TMP bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

liafwin

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 okt 2007
dag

vandaag gewerkt in een wordbestand.
tussentijds steeds opgeslagen.
dan opeens gaat er toch iets fout met opslaan....
en nu heb nog wel een tmp bestand, maar ik kan het niet openen.
wat is daarvoor de meest handige manier?

groet

hallo

Ik las de vraag op het forum omdat ik hetzelfde probleem heb.

helaas helpt het bij mij niet om de computer opnieuw op te starten.

ik heb al vanalles geprobeerd om het document weer leesbaar te krijgen maar met alles waarme ik het open krijg ik vage tekentjes.

in wordpad krijg ik bijf. dit
ÐÏࡱá

hopelijk weten jullie er meer van want het gaat om een document waar ik een week aan heb gewerkt

M.v.g.

ga als volgt te werk

Als het goed is, maakt Word automatisch elke x-tijd een backup. Je kunt zien hoe vaak dat gebeurt door te kijken onder:
Extra - Opties - tabblad Opslaan. Ergens midden op dit tabblad staat:
[vinkvakje] - Elke [keuzevakje] minuten Autoherstelinformatie opslaan. Als het vinkvakje niet is ingeschakeld, wordt er geen autoherstel gemaakt. Dan ben je dus alles kwijt. Staat dat vakje wel ingeschakeld dan wordt er elke ... minuten een backupje gemaakt. Zorg er dus voor dat het aantal minuten niet zo groot is. Ik heb daar 5 minuten staan.
Nu moet je nog weten waar dat autoherstelbestand staat. Dat kun je nakijken op het tabblad Bestandslocaties. Daar zie je waar Word de bestanden opslaat. Kijk bij Autoherstelbestanden naar welke plek Word de bestanden wegschrijft. Kun je dat niet helemaal zien omdat er een hele lange padverwijzing staat, klik dan op 'Wijzigen' en kijk welke directory het is (pad NIET veranderen natuurlijk!!). Als je weet waar het bestand zou moeten staan, ga dan met de Windows Verkenner naar die directory en kijk wat er staat. De bestanden die je zoekt hebben de extensie .asd of .as$. Hopelijk valt er nog wat van te maken.

:thumb:

hey

bedankt voor de snelle reactie
ik heb het geprobeerd en het staat aan
helaas staat het er niet op
zou dat misschien iets te maken kunnen hebben met het feit dat het alleenmaar via de usb stick is opgeslagen en gebruikt?

verder heb ik het over kunnen zetten op een andere pc en daar kan hij het wel openen in de normale word. als ik dit doe krijg ik andere tekentjes (vooral rechthoekjes).
ik kan dit pas vanafond proberen maar zou het zo kunnen zijn dat de backup die hij daar maakt wel te lezen is?

mvg

Panthera,

Ik denk niet dat het iets te maken heeft met het gebruik van een usb-stick. Word slaat de autoherstelbestanden op naar de directory zoals is aangegeven bij de Bestandslocaties en dat is nooit de usb-stick. Ook het proberen te openen van een autoherstelbestand op een tweede computer zal niet werken omdat het autoherstelbestand op de eerste computer staat (of je moet het eerst kopiëren).

Zonde van al dat werk, maar ik ben wel blij dat je in elk geval nog iets hebt.

;)

de lijst met bestanden is erg klijn als ik gewoon in de zoekbalk
C:\Users\lidewij\AppData\Roaming\Microsoft\Word intiep en daar zou het moetten staan
ik denk dat er nog veel meer is maar ik kan er niet bij

de rede dat ik het gewoon heb ingetiept is dat ik appdata niet kan vinden
is er een manier om die verberging te omzijlen of is het echt zo dat je het gewoon moet plakken?

verborgen bestanden

Ik denk dat op jouw computer bij de mapopties is aangegeven dat je de inhoud van systeemmappen niet mag zien. Als je dat aanpast, kun je gewoon met de verkenner de bedoelde directory opzoeken.
Je kunt de mapopties aanpassen door:
Ga naar Start - Configuratiescherm - Mapopties - tabblad Weergave en zet een vinkje bij
'de inhoud van systeemmappen weergeven'
Dan moet je ze kunnen zien.

Oh ja, en doe ietsje beter je best op de spelling. In jouw laatste post zaten wel erg veel fouten.
:thumb:

hey

Dank je voor de reacties.
Ik heb de map kunnen vinden maar helaas stonden er niet veel bestanden in
en die 5 bestanden die er wel in stonden, waren niet degene die ik nodig had. Waarom dit er maar 5 zijn, weet ik niet want de functie stond al aan.

Excuses voor mijn spelling.
Ik ben me ervan bewust want ik heb namelijk dislexy, maar ik moet er ook gewoon iets harder aan werken.

M.v.g,
Panthera

De bestanden worden niet eindeloos bewaard. Windows gooit zelf na x-tijd de bestanden weg. Daarom zie je er misschien niet zo veel.
Jammer dat je het bestand dat je zocht niet meer kon redden. Misschien een overbodige tip, maar sla je werk tussendoor regelmatig op, dan overkomt je dit niet. Maar ik neem aan dat je dat zelf ook al wel bedacht had.

;)

PS: als je er op let, gaat je taal er zienderogen op vooruit :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan