tmp bestanden verwijderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

thiefinthenight

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2005
Even de volgende vraag.

Enige tijd geleden (ongeveer een jaar) heb ik via een nieuwsbrief per e-mail van de provider Wanadoo iets gezien over het opruimen van .tmp bestanden.
Weet niet meer precies hoe dat gaat. Weet nog wel het volgende.

Via start ging je naar zoeken. Dan naar bestanden of mappen en daarop klicken. Dan vervolgens bij alle bestanden en mappen weer klicken. Vervolgens in de zoekregel tikken *.tmp en op zoek drukken.

Alle .tmp bestanden worden dan zichtbaar.

Volgens een tip van Wanadoo, en dat is wat ik niet meer weet, moest je deze .tmp bestanden dan even in een tijdelijk bestand (folder?) plaatsen. Dit voor ongeveer 14 dagen. Puur om te kijken in die periode of er niet iets vreemds aan de hand is met je computer in de tussentijd.
Waar en hoe maak ik dit tijdelijk bestand (folder?) aan om de .tmp bestanden naar te verplaatsen?

Wie kan mij helpen hiermee?
Daar ik maar enkele uren per maand achter een computer zit en er weinig van afweet graag een simpel antwoord of uitleg voor mij.
Helaas ben ik geen computertechneut, whizzkid, digibeet of wat dan ook.
Alvast bedankt voor de hulp.

Groet,

Willem

Hallo je kunt gewoon de tmp bestanden verwijderen .

Je kan dat ook met schijfopruiming doen .

start /programma,s / bureau-acc/systeem werkset/schijfopruiming .

gr free_roelie

Download en installeer CCleaner.
Ga naar Opties > Instellingen en geef daar aan dat de computer bij opstarten opgeschoond moet worden - zie bijlage.
Je hoeft je temp-bestanden (en andere overbodige bestanden) dan nooit meer handmatig te verwijderen.
Geplaatst door thiefinthenight
Helaas ben ik geen computertechneut
Dit is het enige dat je in CCleaner hoeft in te stellen - verder heb je er geen omkijken meer naar. :)

Guus.

@free_roelie: Windows schijfopruiming is een vrij gebrekkig programmaatje en maakt lang niet zo grondig schoon als CCleaner - of EasyCleaner of DiskCleaner, om er nog maar een paar te noemen. :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan