tmp bestanden verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

duin1

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik gebruik CCCLEANER.

Bij menu onnodige bestanden verwijderen ,wil de computer veel TMP bestanden verwijderen.

Kan dit geen kwaad?

Bij mij nog nooit problemen veroorzaakt. Op het opruimen van het register na vind ik CC zeer veilig te werk gaan.

Geplaatst door duin1
Ik gebruik CCCLEANER.

Bij menu onnodige bestanden verwijderen ,wil de computer veel TMP bestanden verwijderen.

Kan dit geen kwaad?
Ja je zou denken: dit is een onmogelijk getal, maar het is toch zo hoor :) En neen, het kan geen kwaad. :)

James :)

wat zijn TMP bestanden?

Wat zijn die TMP bestanden eigenlijk?

TMP staat voor temporary files. Hier kan veel mee bedoeld worden. Elk programma heeft op een bepaald moment wel eens de nood tijdelijke bestanden aan te maken. Als die tijdelijke bestanden niet mee verwijderd worden, dan bezetten ze onnodig bestandsruimte. Je kan aan het path zien welk programma er veel tmp-bestanden gebruikt.
Een browser bijvoorbeeld.

James :)

Re: wat zijn TMP bestanden?

Geplaatst door duin1
Wat zijn die TMP bestanden eigenlijk?

Om te kunnen werken maken veel programma's (en je browser en windows) tijdelijke bestanden aan.
Helaas doet deze naam anders vermoeden en blijven deze bestanden op je schijf staan! Wanneer je er teveel hebt kun je serieuze problemen krijgen.
Windows heeft het standaardprogramma 'schijfopruiming' sinds 98 aan boord en programma's als Disk Cleaner en CCleaner ruimen ook tijdelijke bestanden van anddere programma's op.

CCleaner heeft dan nog wat foefjes om problemen te voorkomen (zoals bijvoorbeeld 48uur wachten met het opruimen van de tijdelijke bestanden om te voorkomen dat ze toch nog in gebruik zouden zijn).

problemen met CCLEANER (crap cleaner)

Hoi,
Ik heb opeens problemen met het verwijderen van de 'Tijdelijke bestanden' met CCleaner.

Ik heb altijd het vakje Systeem: 'Tijdelijke bestanden' aangevinkt.
Maar nu worden opeens Program Files van mijn CCleaner als 'Tijdelijke bestanden' aangezien!

Weet iemand hoe dit kan en wat ik eraan kan doen?

Een logje van CCleaner:

ANALYSE COMPLEET - (0,318 seconden)
------------------------------------------------------------------------------------------
0,24MB zal worden verwijderd. (Geschatte grootte)

Details van de bestanden (Let op: Er zijn nog geen bestanden verwijderd)
------------------------------------------------------------------------------------------
IE Tijdelijke Bestanden (2 bestanden) 134 bytes
C:\Program Files\CCleaner\winapp.ini 30,49KB
C:\Program Files\CCleaner\ccleaner.dll 48,00KB
C:\Program Files\CCleaner\winsys.ini 5,56KB
C:\Program Files\CCleaner\winreg.ini 1,53KB
C:\Program Files\CCleaner\history.txt 934 bytes
C:\Program Files\CCleaner\CCSystem.dll 56,00KB
C:\Program Files\CCleaner\lang-1033.dll 19,00KB
C:\Program Files\CCleaner\uninst.exe 83,46KB

P.S. Ik heb al geprobeerd het te verwijderen, maar dan blijft alleen de skin van CCleaner over.
Daarna heb ik CCleaner opnieuw gedownload, maar krijg opnieuw hetzelfde probleem.

Ik gebruik Windows Me (millenium).

P.S.
PROBLEEM IS AL VERHOLPEN!!!!!!!!

Oorzaak van het probleem was het verwijderen van de C:\Windows\temp\
Na het terugzetten is het probleem verholpen.

Ook wordt C:\Windows\temp\ (volgens mij) na een tijdje automatisch weer aangemaakt. Dan is het probleem ook verholpen.

Volgende keer zal ik mijn vraag in een eigen topic openen. Sorry voor de overlast.

Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij

Hallo,

Als je de volgende keer een vraag hebt zou je dan zo vriendelijk willen zijn daar zelf een nieuwe voor te stellen? Dus in de sektie waar je je vraag wilt stellen, bovenaan rechts, klikken op 'plaats een vraag'.

Vriendelijk dank:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan