tmp file verbeteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

ginojo

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2010
Berichten
912
hallo allemaal,

ik heb een probleem. Nouwja, niet echt een probleem. maar een vraag waarvan ik niet weet of mijn eigen oplossing goed is. Dit is de vraag:

Ik heb een talensysteem gemaakt met engels en nederlands. dit sla ik op in een tmp file
PHP:
	$fp=fopen("lang.tmp","w");
	fwrite($fp,basename($_SERVER['QUERY_STRING']));
	fclose($fp);
	header('location: ../');
maar ik wist wel dat er iets niet helemaal klopte. Maar toen ik het op 2 computers uitprobeerde vond ik het probleem. Een tempfile is dus steeds 1 file op de server en wordt steeds veranderd. Maar dan kan een nl'er dus alleen nl kijken als engelse niet op en klikken.:eek:

Mijn antwoord:
maar per ip adres een tmp file aan dmv hash ofzow en dan daar in opslaan. Is dit een goed idee? of is dit een bullsh*t oplossing? :confused:

Graag hoor ik jullie adviezen, :)
Ginojo
 
ik werk zo
/vieuwport.php?lang=NL

bekijk eens de standaart .properties zie java

mijn.properties is dan standaart
mijn.nl.properties dus je gebruiker kan ook je url manipuleren zo kan je indien je geen locale vindt loggen om dan te weten te komen welke vertalling op je verlanglijstje staat
 
Lijkt me handiger als je dit gewoon in de session van de user zet. Met behulp van session_start() kun je een user een sessie geven en daarin dit soort informatie opslaan; dit blijft dan automatisch aan die (en álleen die) user gekoppeld staan tot hij zijn browser afsluit.
 
Ik veronderstel dat u niet bedoelt dat je alle vertallingen in session plaats ginojo maakt al een .tmp moet hij toch niet alles overhoop hooien hij kan gewoon op de temp een lang koppelen waardoor hij

$filenaam.".".$lang.".tmp"

bijgevolg hij moet niet verander behalve dat op get een $lang bijkomt die hij moet aansturen en niet aanwezig standaart taal wordt.
 
ik heb language bestanden gemaakt en die gekoppeld aan de tmp file. Als er nl staat pakt hij nl.php. en @frats, ik gebruik liever geen session omdat die na het afsluiten van de browser worden vergeten en dan iedere opnieuw je taal moet stellen. Ik gebruik liever een normaal tmp bestand gebruik.

daarom :)

bedankt allemaal voor jullie tips trouwens!
enne, de reden dat ik zo moeilijk doe is omdat de server met andere websites wordt gedeeld en dan wil ik niet dat mijn andere websites in de knoei raken.. :)

ginojo
 
Als je wil dat het blijft bestaan moet je een Cookie zetten. Dan blijft het onthouden nadat de user zijn browser afsluit, zolang hij op dezelfde pc blijft zitten.

Als je het ook over pc's wil verspreiden blijft alleen nog het aanmaken van een account over, wat niet altijd de moeite waard is, tenzij je nog meer features hebt om er aan te koppelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan