• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Toch even de weg kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hoppa

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2005
Als al gemeld, de userforms gaan aardig..........

Wat ik nu echter heb gedaan is een Macro van een ander bestand in mijn bestand geplaatst, namelijk een menumaker.

Als ik echter op de knop delete druk en vervolgens create menu, dan creeert hij wel een menu, maar dat haalt ie uit het originele bestand, die Excel dan ook maar meteen opent.

Als ik in het originele bestand wijzigingen aanbreng, dan lukt het creeeren in het doelbestand wel, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.

In de Macro kan ik niets vinden wat verwijzt naar het originele bestand en snap dus niet waar hij dit vandaan haalt.

Dus: wie kan mij helpen?

Groet

Kijk eens bij de code die achter de knoppen zit.
Deze verwijst vermoedelijk nog naar het orginele bestand.

even de weg kwijt

Beste Jan,

Geen idee waar je de code kan vinden achter de knoppen. En toch heeft het geholpen!!!!! Gewoon de macro opnieuw toegewezen aan de knop en het werkt.

Begon ook met het verwijderen van de originele file van het systeem waardoor een foutmelding ontstond.

Dus toch bedankt, al ben ik nog wel benieuwd waar je de opdracht van zo'n knop kan terugvinden, tenzij macro toewijzen gewoon altijd volstaat.

mvg

Rini

Macro toewijzen volstaat soms inderdaad.
Ligt eraan welke knop je gebruikt hebt, uit werkbalk besturingselementen of formulieren. Deze zijn net iets anders. Bij de ene wijs je een macro toe, bij de andere kun je de voledige code onder de knop plaatsen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan