Toch inloggen in Win 8.1 na opstart uit slaap.

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Berichten
4.439
Heb nloggen uitgeschakeld op Win 8.1. Tot mijn verbazing moet ik echter wel inloggen vanuit slaaptoestand. Liet voorheen computer aanstaan, was dus een nieuwe maar onprettige ervaring omdat ik elke dag een image maak met Acronis en dat is 's nachts om 5 uur en dan slaapt de computer tegenwoordig ook, maar Acronis haalt hem uit zijn slaap maar kan uiteraard niet inloggen. Is hier een truc voor??
 
Ok, & ja, Egkok, dat is een ingebouwd Windows-beleid dat al bestaat sinds Windows 2000, & kan zelfs niet bij de latere plus Professional versies niet per Groepsbeleid ingesteld worden.

Kijk even bij Schermbeveiliging... ;)
 
Inloggen met je Hotmail account volgens mij pas in Win 8, voorheen inloggen met wachtwoord facultatief dus Acronis kon gewoon wakker maken en beginnen, nu moet eerst Hotmail account ww. worden ingevuld terwijl dit in principe uitstaat. Er is een mogelijkheid om zonder account in te loggen in Windows 8 maar kan dat zomaar worden veranderd of opnieuw installeren ??
 
Gevonden!!

Antwoord: Er zijn inderdaad twee momenten waarop een wachtwoord wordt gevraagd: voorafgaande aan het opstarten van een gebruikersaccount en bij het hervatten van de sessie na het ontwaken uit de slaapstand. In beide gevallen kan het vragen om het wachtwoord worden uitgeschakeld. Het vragen om het wachtwoord bij het hervatten van de sessie is eenvoudig uit te schakelen via het configuratiescherm, onderdeel Energiebeheer, taak Een wachtwoord vereisen bij uit slaapstand komen, link Instellingen wijzigen die momenteel niet beschikbaar zijn, optie Geen wachtwoord vereisen.
wachtwoord.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan