Toch nog meer vragen!

Status
Niet open voor verdere reacties.

DutchKnight

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2003
Ik ben door het gedoe van gisteren wat onzeker geworden. Daarom de volgende vragen:

Op dit moment heeft mijn oude HD de volgende partities: C, D en E. Mijn CD en DV rewriter hebben de letters F en G. Mijn nieuw HS heeft H, I, J en K..

Wat ik nu zou willen is dat de partities van de nieuwe HD C, D E en F zouden worden Die van de oude HD G, H, en I en de CD/DVD spelers J en K.

Ook wil ik dat de computer van de nieuwe C (dus de huidige H) windows opstart.

Hoe doe ik dat?

Volgende vraag is: Moet ik nog iets speciaals doen met mijn huidige I partitie (straks dus C en opstart partitie) .

Dan kon ik onder Windows alleen maar NTFS formatteren maar ik wil FAT 32. Ook hier zoek ik een antwoord voor.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen,

Dutch

ik tel 2 HD's met 7 partities...niet n beetje veel on-overzichtelijk

Geplaatst door outlaw36
ik tel 2 HD's met 7 partities...niet n beetje veel on-overzichtelijk

Ben ik met je eens! maar op de oude zaten er 3 en op de nieuwe 4. Uiteindelijk wil ik de oude niet gebruiken maar zit zolang ik de boel niet goed aan de gang heb met 7 partities. Heb vroeger ook wel met 4 gewerkt en als je het ongeveer zo doet gaat het vrijwel probleemloos

C) Alles wat windows nodig heeft
D) Voor de programa files
E) voor diversen zoals onder meer downloads oid
F) als backup partitie

Bye

Dutch

hiephoi,
als ik het zo bekijk...en het was mijn systeem....dan zou ik eerst ff backuppen van het geen wat belangrijk is en dan formateren die schijven,en naar gelang van de grote van je HD's de ene 2 partities en de tweede HD eventueel 3 partities.
Mijn systeem draaid ook onder xp en ik kan gewoon kiezen voor NTFS of Fat 32....
Het zijn niet bepaald antwoorden op jou vragen...meer suggesties. succes.

Geplaatst door outlaw36
hiephoi,
als ik het zo bekijk...en het was mijn systeem....dan zou ik eerst ff backuppen van het geen wat belangrijk is en dan formateren die schijven,en naar gelang van de grote van je HD's de ene 2 partities en de tweede HD eventueel 3 partities.
Mijn systeem draaid ook onder xp en ik kan gewoon kiezen voor NTFS of Fat 32....
Het zijn niet bepaald antwoorden op jou vragen...meer suggesties. succes.

Inderdaad niet echt de antwoorden die ik zoek. Maar hopelijk komen die nog!

De nieuwe drive is 160 Gig en de vorige 'maar' 60. (En dan te bedenken hoe blij ikwas met de eetste HD op mijn PC van 8 mhz de hd was maar liefst 20Mb)

Maar goed. Ik blijf op antwoord wachten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan