Toch weer antispy

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertflink

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2007
Kan iemand mij uitleggen, dat ondanks een firewall en avg deze onderstaande binnenkomen en wat zijn ze:
Hoi Ruud;

Alweer 4 trojan horse gezien via AVG
trojan horse Generic2.vog auto update win31.dll
trojan horse downloader.generic5.wlf 32.exe
trojan horsegeneric2.voi 33.exe
trojan horse downloader.generic3.qll windows updates.exe

als ze zijn gezien door de scanner zijn ze dan ook verwijderd?
groetjes Hans

Meestal zijn ze wel geblokkeerd (virusvault geloof ik bij avg) maar bestaan ze nog
Scannen in de veilige modus is het beste.
AVG is overigens goed tegen virussen, maar niet tegen spyware.
Daar hebben ze al een eigen oplossing voor nl avg antispyware, de gratis versie staat hier.
Die scant echter niet onacces.
Dat doet het gratis spyware docter uit het google pack als een van de weinigen wel.
Die kan je normaal hier downloaden.
Maar op hier op mijn werk, lijkt ik niet bij de juiste download link te komen.
Misschien iemand anders?
mvg leo

Laatst bewerkt:
Ten eerste kan ik vertellen dat er zeer veel klachten zijn met AVG. AVG is niet echt een effectieve virusscanner. Verschillende malen zie ik mensen terug op dit forum die ondanks dat ze avg hebben vol met virussen zitten. Een andere viruscanner is mijn advies :-)

Even ter zaken:

Virussen komen meestal binnen per mail of doormiddel van geinfecteerde websites. De active scan heeft op moment van binnenkomst of uit gestaan of was op dat moment nog niet up to date. Active scan is effectief maar er wil nog wel is wat door heen glippen. Dit is zeker het geval bij AVG.

Zodra de bestanden gevonden zijn door AVG dien je ze nog wel even te verwijderen. Aan het einde van de scan kan er voor verschillende opties gekozen worden. Als er na de scan verder niks verwijderd is of in quarantaine gezet kan je ervanuit gaan dat die 'beesten' nogsteeds actief zijn.

Om nog even te reageren op mijn bovenbuurman: http://pack.google.com/intl/nl/pack...emea-nl-syn&utm_medium=ha&utm_term=googlepack

Dit is het googlepack inclusief spydoctor

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan