Toch weer dat vervelende memoveld

Status
Niet open voor verdere reacties.

leon64

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2009
Berichten
7
Beste furumleden
Ik heb een access database waarin in een tabel een memoveld geplaatst is. Dit is gevuld met een omschrijving die soms uit meer dan 255 tekens bestaat en je begrijpt het al ik zie in het rapport slecht 255 tekens en mis dus de rest van de memo in mijn rapport. Wie o wie heeft de oplossing?
 
reactie memoveld

Je kunt niet alle soorten queries toepassen op een memoveld.
Bij sommige geeft dat idd een afkapping na 255 tekens.
Zie voor meer uitleg: http://allenbrowne.com/ser-63.html

Beste Harry dank voor je reactie. Het probleem zit hem echter niet in de query want als ik de query open dan is het memoveld nog volledig maar in het rapport breekt hij hem af na 255 karakters.
 
Dus geen van de situaties die Allen Browne vermeld, is voor jouw van toepassing?
 
reactie

Niet dat ik kan zien. Het is in Access 2003 ik weet niet of dit nog scheelt?
 
Staat de eigenschap Vergroten van het tekstvak op Ja?
 
reactie memoveld

Ja in het Rapport staat de eigenschap vergroten op ja
 
Kun je misschien een voorbeeldje posten? Ik heb net in 2003 een memoveldje via een query toegevoegd aan een rapport, en geen enkel probleem (had ik natuurlijk ook niet verwacht...)
Of de code van de query waar het memoveld in hangt.
 
Ik heb een bestandje erbij gedaan ik hoop dat het helder is. Ik heb 2 items toegevoegd waarvan een meer dan 255 tekens bevat
 

Bijlagen

  • faalkosten ter inzage.rar
    91,9 KB · Weergaven: 28
Je 'groepeert' in de query op het memoveld. Dat mag niet!
Gebruik b.v. Last
 
Laatst bewerkt:
Hoe moet dit veld dan staan in de nederlandse versie?
Ik had l geprobeerd om hem als eerste te zetten maar dit gaf geen resultaat.
En moet dit dan bij alle velden of geldt dat alleen voor het memoveld?
 
Ik heb eerlijk gezegd, je db niet zo heel goed bekeken.
Zag in de query (omdat ik er van uitging dat daar de fout moest liggen) dat bij alle velden 'Groupe By' (??) stond, dus ook bij het memoveld.
Heb geen 'nederlandse' versie van Access, maar denk dat "Last" iets van "Laatste" wordt.
Hoeft alleen bij memoveld
 
Laatst bewerkt:
oplossing

Mede forumleden dank voor het meekijken maar ik heb de oplossing gevonden. Het probleem is opgelost
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan