Toe aan een nieuw systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Desiree88

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2007
Hallo,

mijn huidige systeem ziet er als volgt uit:

Moederbord; Intel la crosse D865GLCL
Processor; Intel PIV 2600 MHZ, CPU 2,60 GHZ processor
Geheugen; 256MB DDR400 geheugen + upgrade van DDRAM 256MB PC3200 400 MHZ
Harddisk; 40GB Harddisk + upgrade van HD 160GB standard 7200RPM 8MB
On board videokaart; Intel 82865 G Graphics controller

Echt tevreden ben ik er niet mee. Hij is traag en zware programma's kan 'ie gewoon niet aan. Zoals je ziet heb ik hem al eens een beetje geupgrade en dat heeft wel iets geholpen.
Onlangs is de pc ook gecrasht en heb ik alles leeggehaald en windows opnieuw geinstalleerd. Hij is dus weer lekker schoon maar heeft er nog steeds veel moeite mee. Ik zit toch te denken aan een heel nieuw systeem.

Zou iemand mij willen helpen om een nieuw systeem samen te stellen? (Of zal upgraden toch beter zijn?) Mijn budget ligt rond de €800,-
Ik wil er het volgende mee gaan doen:
- Internet
- Ms office
- Fotobewerking, Photoshop elements
- Films en muziek beheren (niet bewerken)
- Soms een spel, zoals de Sims 2

Ik heb alleen een systeem nodig. Beeldscherm, speakers, toetsenbord en muis heb ik al.

Bij voorbaat dank !:thumb:

Laatst bewerkt:
Wanneer je er minmaal voor zorgt dat er in totaal 1 Gb aan RAM geheugen in zit, is er niets mis met je huidige systeem hoor,.

Ok! Ik heb namelijk al eerder om advies gevraagd en ik kreeg te horen dat ik dan beter een heel nieuw systeem kon aanschaven. :rolleyes:

Tja, alles kan beter natuurlijk.
Ik werk met een vergelijkbaar systeem en doe wel aan zware geluidsbewerking.
Je zou dus eerst even wat RAM erbij kunnen steken en misschien een beter videokaartje, maar daar ben je geen 800 euro aan kwijt hoor.

Geheel mee eens.

Voor wat jij met de PC doet is dat nog een prima systeem. Inderdaad 512mb geheugen bijprikken zou al voldoende moeten zijn.

Bedankt voor het advies!

Dus als ik het RAM geheugen wat opkrik dan kan ik deze programma's zonder al te veel moeite laten draaien? Het gaat nu echt heel moeizaam en daar word ik zo langzamerhand knettergek van...

En de videokaart? Welke videokaart raden jullie mij aan? Ik heb daar niet echt verstand van.

:)

Heb je al eens wat scans gedaan op Virussen, Spyware en Adware?
Al eens gedefragmenteerd?
Lopen er misschien programma's mee die niet nodig zijn?
Daar wordt je systeem ook sneller van.
En onthoud dat langzaam/traag en sneller relatieve begrippen zijn. Wat jij traag vind, kan ik snel vinden ;)

Heb je al eens wat scans gedaan op Virussen, Spyware en Adware?
Al eens gedefragmenteerd?
Lopen er misschien programma's mee die niet nodig zijn?
Daar wordt je systeem ook sneller van.
En onthoud dat langzaam/traag en sneller relatieve begrippen zijn. Wat jij traag vind, kan ik snel vinden ;)

Alles op de pc is opnieuw geinstalleerd, en is dus helemaal geformatteerd.
Ook is hij virus, spyware, etc vrij. Dat heb ik ook getest.
Ik weet niet wat jij snel of traag vind, maar ik weet wel dat mijn pc moeite heeft met deze programma's.

Helemaal afhankelijk van je budget, maar ik zou er, voor wat jij er mee doet, geen vermogen aan uitgeven.

Let wel op dat je een AGP slot op je moederbord hebt, je moet dus ook een AGP videokaart kopen.

Hier een hele rij, op prijs gesorteerd:

http://tweakers.net/pricewatch/cat/...f7688Lh9pAoQ==&orderField=prijs&orderSort=asc

Geef even je budget door, dan kunnen we je verder adviseren

Zoals ik al zei, heb ik geen verstand van videokaarten e.d!
Ik weet dus ook niet wat een redelijke prijs is voor een goede kaart. Ik wil er iig geen honderden euro's aan uitgeven. Ik dacht zo rond de €100,- Heb je daar een goede kaart voor? Wat zou jij mij adviseren?

Laatst bewerkt:
Mooi! Dan ga ik daar eens even naar kijken.
Dit is 'm toch? *klik*

Al die namen lijken zo op elkaar!:o

Dan nog even het geheugen. Ik neem aan dat ik daarbij ook naar bepaalde dingen moet kijken
en niet zomaar alles erin kan zetten?

Ik heb de laatste keer het volgende ering gezet: DDRAM 256Mb PC3200 400MHz
Ik wil er nu graag minimaal 512Mb bijhebben. Moet ik daarbij nog naar merknamen kijken o.i.d?
Is mijn systeem wel 'sterk' genoeg om dit allemaal aan te kunnen? :o

Laatst bewerkt:
Geen probleem, je moederbord ondersteunt maximaal 4gb intern geheugen, PC3200 is prima.
Maar nog iets: je moederbord ondersteunt ook zgn. dual-channel, dat betekent eigenlijk het maximale gebruik van je geplaatste geheugen.
Dat betekent wel, dat je daarvoor 2 IDENTIEKE geheugenbankjes moet plaatsen.
Dus b.v. 2 x 512mb PC3200 die qua merk en type geheel gelijk zijn.

Wat ik in jouw geval zou doen is je bestaande geheugen VERVANGEN door 2 x 512mb die in dual channel kunnen, dan heb je de beste oplossing.

En nog iets belangrijks:

Wanneer je wilt bestellen bij Alternate (een prima keus trouwens), doe het dan even via de link hier op helpmij: http://www.helpmij.nl/hardware.php
Klik op de banner van Alternate en je komt gewoon op hun pagina uit.
Het kost jou niets extra maar je steunt de vereniging daar mee!

Ok, bedankt! Ga ik zeker via de banner doen!

Ik moet dus mijn bestaande geheugen vervangen.
Is er nog veel verschil tussen de merken?

En moet ik dan gaan voor:
DDRAM 512Mb PC3200 400MHz
(ipv: DDRAM 256Mb PC3200 400MHz )

Ik snap geen drol van al die termen.:p:o

mrmusic, heel erg bedankt voor je hulp en advies!

Ik heb nu het volgende geselecteerd: *Klik*

Is dit merk ook goed? Kan ik hier een tijdje mee vooruit? Ik hoop echt dat dit het oplost...:)
Dan ga ik het zo snel mogelijk bestellen!:thumb:

Dat zou het moeten doen allemaal!

Ik weet zeker dat je systeem er een stuk op vooruit zal gaan. Laat het tzt even weten!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan