Toebedelen van intenet via een router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Meiga

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2007
Dag mensen van het forum!

Ik heb ergens gehoord dat je in de router, zelf kun instellen hoeveel elke computer toebedeeld krijgt aan internet. De desbetreffende persoon kon mij echter niet uitleggen hoe ik dat kon doen. Kan iemand mij stapsgewijs uitleggen hoe ik in de router kan instellen hoeveel van het internet elke computer toebedeeld krijgt?

Alvast bedankt!
Meiga

Als we weten wat voor router je hebt zou dat een stuk schelen.
Vul eens in de adresbalk ( dus daar waar normaal staat: http://www.enz enz)
192.168.1.1

Met een beetje geluk kom je in een inlog scherm. 9 van de 10 keer is het wachtwoord admin . Als dat allemaal lukt zou ik daar eens "voorzichtig rondsnuffelen" en HEEL GOED LEZEN wat er staat...:thumb:

Laatst bewerkt:
Inloggen in de router kan ik wel, zo kon ik ook een natprobleem oplossen die onze router gaf. Nu we een nieuwe router hebben en ik dus deze informatie kreeg vroeg ik me af hoe dat dan ging. Iemand iets concreets over in welk van de instellingen ik moet kijken?

correctie; ik kan niet inloggen in mijn router. Heb het keurig ingevoerd 192.168.1.1 en dan krijg ik een inlogschermpje alsof je mail inlogt. Daar voer ik mijn netwerk naam in en het wachtwoord en dan kan ie niet inloggen -.-'

Warning: This server is requesting that your username and password be sent in an insecure manner (basic authentication without a secure connection).

Hoe moet ik dit doen? :P

Daar moet je ook geen netwerknaam invullen maar (meestal alleen bij wachtwoord) admin. Als dat anders is moet dat staan in de gebruiksaanwijzingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan