Toegang: alleen lokaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

Borreke

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 mei 2009
Hallo :)

Ik zit met een probleem, namelijk dat ik met mijn laptop wel verbinding heb, maar op mijn pc alleen lokaal.

Ik heb vandaag een nieuwe wireless netwerkkaart geïnstalleerd, de Edimax EW-7128g. Nu heb ik alle stappen gedaan zoals aangegeven in de handleiding, echter ik krijg alleen een lokale toegang, en geen internet toegang. Op mijn laptop ben ik nu dus wel gewoon met het internet verbonden.

Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

Groet Rob

Hoi,

Heb je op je pc wel dezelfde instellingen als op je laptop? Alles goed nagekeken?
Zit er een grote afstand tussen router en pc? Is je bereik wel toerijkend?

Hoi,

Heb je op je pc wel dezelfde instellingen als op je laptop? Alles goed nagekeken?
Zit er een grote afstand tussen router en pc? Is je bereik wel toerijkend?

Ja, ik heb dezelfde instellingen gebruikt. Dus zelfde netwerksleutel, beveiligingstype, etc. Mijn bereik is zeker toereikend, ik schat ongeveer dat de afstand tussen mijn laptop/pc tot mijn router 15m is. Ik heb trouwens al eerder draadloos kunnen internetten met die pc waar hij nu staat, met een ander netwerkkaartje. Dat kaartje is sinds kort kapot gegaan en heb daarom een nieuwe gekocht.

Misschien wel erg standaard maar.. Heb je de de stekker van je modem/router er al uitgehad? Ff alles uit, alle stekkers even eruit en later opnieuw beginnen.

Misschien wel erg standaard maar.. Heb je de de stekker van je modem/router er al uitgehad? Ff alles uit, alle stekkers even eruit en later opnieuw beginnen.

Ik zal het eens proberen. Er is hier sinds drie dagen geleden wel een storing geweest die pas kort is verholpen. Wellicht dat het helpt.

-edit-

Heeft niks geholpen, blijf een lokale verbinding houden.

Laatst bewerkt:
Je bedoelt de "herstellen"knop denk ik...?

Als ik naar de draadloze netwerken ga, en dan met mijn rechter muisknop klik op het desbetreffende netwerk dan geeft hij aan dat er geen problemen met de netwerkverbinding zijn gevonden. Of bedoelen jullie iets anders?

Je kan proberen om dubbel te klikken op de 2 beeldschermpjes in je systeemvak (daar waar wordt aangegeven dat je alleen lokaal toegang hebt), kiezen voor netwerkcentrum, dan zie je in het volgende scherm bovenaan een rood kruis staan tussen je router en internet, hierop klikken, vervolgens wordt geprobeerd het probleem op te lossen. Dit werkt bij mij altijd perfect.
Succes !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan