toegang alleen lokaal

• Onderwerp starter Onderwerp starter roni
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

roni

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2001
Ik heb zins een paar dagen tele2 internet(Hier voor upc en op 3 laptops internet)ik heb nu het probleem dat ik op 2 laptops wel internet heb en op 1 niet en er staat toegang alleen lokaal het lukt me niet om internet er op te krijgen.
Ik heb in het forum al wat oplossingen gezien maar het werkte niet bij mij,ik heb ook al tele2 gebeld maar zonder resultaat:shocked:.
Misschien weet iemand hier de oplossing.

Grt Ron

Let op dat niet alle bedrade LAN-poorten van een Tele2 livebox te gebruiken zijn. Dus als die pc/laptop bedraad is aangesloten op de Tele2 livebox, dan die aansluiting op de livebox eens omwisselen met die van een pc/laptop die wél Internet heeft.

Als dat inderdaad helpt, dan zul je nog eens goed moeten lezen in de handleiding welke LAN-poorten je kunt gebruiken en welke niet. Evt. moet je dan (als je te weinig poorten hebt) een switch inzetten om het aantal te gebruiken bedrade aansluitingen te vergroten.

Succes,

Tijs.

Ioi ik ben niet bedraad het is een draadloos modem.

Grt Ron

Eerste wat ik zou doen is de laptop eens bedraad aansluiten op de Tele2 router.
Kijk even in de meegeleverde installatie-sheet van de Tele2 router welke (LAN-)aansluitingen geschikt zijn om bedraad op aan te sluiten.

Werkt dat wel, dan zou ik vermoeden dat je draadloze netwerkkaart in je laptop niet 'samenwerkt' met de draadloze component in de router. Wellicht kan je in dat geval ergens een draadloze netwerkkaart lenen (bijv. in USB-stick uitvoering) en daarmee testen.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan