toegang BIOS

Status
Niet open voor verdere reacties.

heinz beenen

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2002
Hallo,

Ik heb een vreemd probleem: nadat ik een update BIOS heb gedaan via asus update programma kan ik geen toegang meer krijgen tot de bios.(del, F10 indrukken tijdens opstart) zoals ik voor die tijd deed.
Alles werkt verder normaal.
Moederbord is een Asus A7V600.
Enig idee wat het kan zijn??

Je zou een bios reset kunnen proberen d.m.v. het 'clear cmos' jumpertje op het moederbord.

Ja heb ik ook overwogen maar ik weet niet of hij dan terug gaat naar de eerste(originele)instelling.

Stekker eruit en baterij eruit 5 min laten staan hoort het orginele bios terug te zetten!

WhisperT,
Ik ga dit maar proberen maar blijft toch de vraag hoe het probleem is ontstaan (wat is er verkeerd gegaan).

Geplaatst door whisperT
Stekker eruit en baterij eruit 5 min laten staan hoort het orginele bios terug te zetten!

Waarom de batterij?? Er zit een keurig jumpertje voor op het moederbord.
Het zet ook niet de orginele bios terug, maar zet de bios op standaard fabrieksinstellingen, je hebt dus kans dat je prestatie verlies krijgt na deze actie, je zal dus zelf de juiste waarden hier en daar weer in moeten voeren.

Maestro12,
Ik heb inderdaad jumper verzet en hij kwam weer terug in de fabrieksinstelling Diverse waardes ingesteld.
Maar na afsluiten en weer opstarten kom ik nog steeds niet in de BIOS.

Je kan na het resetten van de bios er wel inkomen dus. Als je dan na het weer aanpassen van de bios er na een herstart niet meer in kan komen ligt het dus ergens in jouw aanpassingen. Bedenk even welke aanpassingen je gedaan hebt en welke daar dus de oorzaak van zou kunnen zijn.

Het enige wat ik heb aangepast is cpu snelheid want die staat automatisch op de laagste snelheid.
En natuurlijk de tijd en datum.
Dus daar kan het niet aan liggen.
Dus het blijft een vreemd verschijnsel

De pc draait verder wel goed??
Welke processor heb je en welke instellingen gebruik je daarvoor?

PC werkt goed.
alhoewel hij nu een cpu temperatuur aangeeft van 59 gr.
processor:AMD Athlon XP 2700 en volgens beschrijving runs at 2.16 Ghz Clockspeed dat heb ik ook ingesteld in de bios

Geplaatst door heinz beenen
PC werkt goed.
alhoewel hij nu een cpu temperatuur aangeeft van 59 gr.
processor:AMD Athlon XP 2700 en volgens beschrijving runs at 2.16 Ghz Clockspeed dat heb ik ook ingesteld in de bios

De temperatuur is de laatste dagen niet hoger gekomen dan 52 gr. dus geen enkel probleem.
Maar het blijft een raadsel

Hallo

Mits je zelf vermeld , heb je een b.i.o.s. update gedaan ...

Sedertdien kun je niet meer in de "setup" geraken .

Zou het niet kunnen , dat de toetscombinatie om in deze te geraken , verandert is ????

Uiteraard is het "flashen" v/d b.i.o.s. niet zonder risico's , maar daarvan was je uiteraard reeds lang op de hoogte ????

En ... nu de hamvraag , wat was uiteindelijk de reden om de betrokken b.i.o.s. te "updaten ...????

Peter

Peter,
Ik had een andere videokaart gekocht radeon ati 9550 en die functioneerde niet geweldig echter na het updaten is het fantastisch.
Dus ik heb er wel wat mee gewonnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan