Toegang geweigerd en alleen lezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Naicoo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2010
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe laptop met het nieuwe besturingssystteem windows 7. Nou wilde ik een .ini bestandje aanpassen dat ergens in mijn Program files(x86) folders staat, maar dat is niet mogelijk. Ik ben gewoon administrator (ik ben zelfs de enige gebruiker).

Het bestand (of in ieder geval de map waar het instaat) heeft het kenmerk alleen lezen, maar dat kan ik niet uitzetten. Ik kan het wel afvinken en op toepassen drukken, maar als ik dan weer opnieuw kijk, is het gewoon weer ingeschakeld. Ik krijgt gewoon iedere keer als ik het geweizigde bestand probeer op te slaan, doodleuk de melding 'toegang geweigerd'.

Ik heb het halve internet al afgespeurt, maar ik kan niks vinden dat tot een oplossing leidt. In mijn oude windows xp had ik hier nooit last van, maar nu dus wel. Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen, alvast bedankt.

Mocht er nog meer info nodig zijn, dan laat maar weten...

Bedankt voor je reactie. Ik heb de controle over het systeem overgenomen zoals het stond beschreven. Echter, nog steeds blijft kladblok zeggen dat de 'Toegang geweigerd' is... Ik sta voor een raadsel. Kan het misschien iets van kladblok zijn?

Vind ik vreemd,heb zojuist tig ini-files met kladblok opengemaakt,terwijl ik niet als eigenaar aangemerkt ben maar wel adminrechten heb.
Is dat ini-file onderdeel van het OS of behoort 't bij bepaalde software?

Probeer eens een kopie van de ini op je bureaublad te zetten, aan passen en dan terug kopieren over het origineel

Nee het bestand is gewoon een ini'tje van een game. Ik moet iets simpels aanpassen zodat ik alle tekens in mijn naam kan gebruiken. Ik heb geprobeerd om het op het beuraublad te plakken, en het dan aan te passen, en dat werkte. Ik kon het toen gewoon terugplaatsen.

Ik denk dat er een soort alleen lezen actief is. Ik zie als ik bij eigenschappen kijk ook het vakje bij 'Alleen lezen' gekleurd. Er staat geen vinkje in, dus ik heb het idee (maar dat kan ik mishebben) dat alle bestanden het van een hoger gelegen map hebben 'geërfd' ofzo... Ik heb het dus ook al geprobeerd af te vinken over de hele map 'program files', maar als het dan klaar is staat het meteen weer terug.

iig bedankt voor de reacties tot dusver!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan