Toegang geweigerd in recovery console of hal.dll probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

phmjs

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2008
Goedenavond,

Ik heb hier een gecrashte PC van iemand. Windows XP is op geen enkele manier meer op te starten. (Veilige modus en optie laatste instellingen die werkte)

Er staan voor die persoon veel belangrijke informatie op zijn computer. Alleen in de map mijn documenten. Zodra ik probeer om de map "Documents and Settings" binnen te komen via de recovery console op de cd van WinXP, krijg ik de melding toegang geweigerd. Is hier een oplossing voor???

Of is het mogelijk om het probleem van Windows XP op te lossen?
Het probleem was dat WinXP hal.dll miste. Ik heb hal.dll van de WinXP-cd afgehaald en het bestaande hal.dll overschreven. Vervolgens bleef ik de melding krijgen.
Daarna geprobeerd om een nieuwe boot.ini aan te maken wat lukte.
Vervolgens een nieuwe bootpartitie geschreven.
Ik krijg nu het opstartscherm van WinXP, maar halverwege loopt de PC gewoon vast.
Daarna via de recovery console de harde schijf getest met chkdsk /r, maar de PC blijft vastslaan.

Als we dus één van de twee problemen oplossen, dan kan ik bij z'n bestanden.
Alvast bedankt,
PH-MJS

Laatst bewerkt:
Goedenavond,

Ik heb hier een gecrashte PC van iemand. Windows XP is op geen enkele manier meer op te starten. (Veilige modus en optie laatste instellingen die werkte)

Er staan voor die persoon veel belangrijke informatie op zijn computer. Alleen in de map mijn documenten. Zodra ik probeer om de map "Documents and Settings" binnen te komen via de recovery console op de cd van WinXP, krijg ik de melding toegang geweigerd. Is hier een oplossing voor???

Of is het mogelijk om het probleem van Windows XP op te lossen?
Het probleem was dat WinXP hal.dll miste. Ik heb hal.dll van de WinXP-cd afgehaald en het bestaande hal.dll overschreven. Vervolgens bleef ik de melding krijgen.
Daarna geprobeerd om een nieuwe boot.ini aan te maken wat lukte.
Vervolgens een nieuwe bootpartitie geschreven.
Ik krijg nu het opstartscherm van WinXP, maar halverwege loopt de PC gewoon vast.
Daarna via de recovery console de harde schijf getest met chkdsk /r, maar de PC blijft vastslaan.

Als we dus één van de twee problemen oplossen, dan kan ik bij z'n bestanden.
Alvast bedankt,
PH-MJS

Hoi,

Je kunt ook via een opstartcd zoals de ubuntu linux live cd of bart-pe of ultimate boot cd opstarten vanaf cd en gewoon je documenten map kopieren naar een externe hdd of usbstick !

De ubuntu live cd is gratis te doewnloaden op de site.
ultimate bootcd

Bedankt voor de reacties.
@Paul-RT
Deze optie hou ik wel voor het laatst. Volgens mij kan er na deze actie geen herstel van windows meer plaatsvinden. (Mochten we het probleem oplossen)

@chico79
Ik heb diverse linux distro's geprobeerd maar linux kan het volume niet mounten omdat de $LogFile een unclean shutdown aangeeft. Ook al gebruik je de force optie.

Ik hoop dat er nog meer leden zijn met mogelijke oplossingen ;)

Alvast bedankt voor je reactie,
PH-MJS

Je hebt daarna geen herstel nodig, omdat windows dan al hersteld is.
Je eindigd met een draaiende windows, zonder geinstalleerde software.
Ert veranderd op je harddisk niets.
Alleen het register wordt vervangen door een clean exemplaar.

Ik heb dit vaak beproefd. Zelfs een keer een russische windows hersteld middels deze truck en een nederlands talige xp cd-rom :)

Ha Paul-RT,

Bedankt voor je reactie. Ik zal het morgen uitproberen en het resultaat hier posten.

Groeten,
PH-MJS

Had je naast hal.dll ook nog de bestanden ntdetect.com en ntldr gecopieerd van de installatie cd? Dat wil ook nog wel eens helpen.

Maar de optie van paul-rt wekt ook mijn nieuwsgierigheid;)
Ben benieuwd...

Ha chico79,

Bedankt voor je antwoord.
Ik zal dat morgen ook nog even uitproberen.

Groeten,
PH-MJS

@chico79
Bedankt voor je bericht. Ik heb de bestanden gekopieerd, maar zonder enig resultaat.

Vraagje aan Paul-RT
Als ik je oplossing gebruikt, wordt dan de huidige accountinstellingen ook veranderd? Tijdens het aanmaken van het account zijn de mappen persoonlijk gemaakt.
Je hebt alleen toegang tot de mappen als je de gebruiker bent of admin volgens de 70-270.

Dus als de accountinfo wordt verwijderd, dan is het nog maar de vraag of je er bij kunt komen.

Gr.
PH-MJS

Laatst bewerkt:
Ja, alle account info gaat verloren.
Maar in princiepe kun je (via veilige modus en dan) met ingewikkelde settings "eigenaar" worden van je documenten.
Dat is een optie die je kunt geven.
Beetje ingewikkeld, maar werkt wel.

Wat dat betreft is windows 1 groot lekkend open boek :D

Hallo

Probeer deze procedure eens, lijkt mij namelijk op beschadigde bestanden.

Groetjes Erik Rothuis

Ha Roto,
Bedankt voor je reactie.
De link die je mij gaf wert niet helemaal. De server is uit de lucht,

Gr,
PH-MJS

Heb wat onderhoud aan de server gepleegd dus kan zijn dat die toen even offline was.

Groetjes Erik Rothuis

Ha Roto,
Netjes de stappen doorlopen, geen meldingen en toch start Windows niet.
Heeft iemand nog enig idee?

Gr.
PH-MJS

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan