Toegang geweigerd tot externe harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heleenb85

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 feb 2012
Berichten
1
Mijn vader heeft sinds kort windows 7 op mijn laptop gezet, maar nu kan ik mijn externe harde schijf niet meer openen. De volgende melding krijg ik: F:\ is niet toegankelijk. Toegang geweigerd.
Op een andere computer wil hij wel openen. Ik ben ingelogd als administrator, maar bij eigenschappen geeft hij aan: kan de huidige eigenaar niet weergeven. Als ik dan mijn administrator account selecteer dan geeft hij aan dat hij geen nieuwe eigenaar in kan stellen. Erg vervelend en vreemd omdat ik wel gewoon administrator ben.

Iemand enig idee wat ik zou kunnen doen?
 
Die schijf is dus gemaakt onder een andere versie van Windows. Of je hebt er bestanden naar toe geschreven onder een andere versie van windows.
Dan kan de nieuwe versie van Windows niet in het register vinden wie de eigenaar is - maar volgens windows ben jij dat zeker niet - en dus krijg je geen toegang...

Daar is een tooltje voor binnen windows en dat heet Take Ownership. Ik hoop voor je dat je probleem daarmee is opgelost!

O - welkom op Helpmij! zie het nu je bent nieuw...
 
Laatst bewerkt:
Men hoeft hiervoor geen tooltjes te gebruiken. Dit probleem komt omdat de TS geen gebruikersrechten heeft.
Meld je bij windows7 aan met het administrators account. Het account waarmee je de computer beheert.
Klik rechts op de schijfletter en kies voor eigenschappen.
klik op tabbladje beveiliging en vink daar de gewenste vakjes aan voor de gebruikersaccounts.
Een gebruiker met administratorsrechten is nog altijd geen account met beheerdersrechten !!!!
 
Laatst bewerkt:
(seniorke) "Men hoeft hiervoor geen tooltjes te gebruiken"...

Nou het is mij nooit sneller gelukt dan met het windows eigen tooltje Take Ownership. . . :)
 
Dankje! Maar heb dat tooltje al geprobeerd. Hij herkend wel mijn account en administrator, maar dan geeft hij dus aan dat hij geen nieuwe eigenaar kan instellen.
 
Nou het is mij nooit sneller gelukt dan met het windows eigen tooltje Take Ownership. . .

In die handleiding van je link Take Ownnership staat wel niet te lezen dat deze bewerking in windows7 met het administratorsaccount moet uitgevoerd worden.
 
Ik heb 1 account en dat is mijn administrator account. Ik heb ermee ingelogd, maar ook dan kan ik geen andere eigenaar instellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan