toegang geweigerd van een bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

nico32

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2004
Berichten
17
Wanneer ik een zelf gemaakt bestand (in word2003) opslaan heb ik het altijd weer kunnen openen. Ik heb het bestand een keer verplaatst en nu word mij de toegan geweigerd. Ik kan het zelfs niet eens meer verwijderen.
In de map aanwezige bestanden heb ik gekopieerd naar een andere map (Waar ik ze wel weer kan openen) Toen probeerde ik de oorspronkelijk map te verwijderen maar dat lukt ook niet.
Wat Nu ????
 

Bijlagen

  • geweigerd doc.GIF
    geweigerd doc.GIF
    49,3 KB · Weergaven: 128
Wordt eens eigenaar van het bestand. Als dat niet genoeg is, ook eigenaar worden van de map waar het instaat.

hier staat daar wat over.

Ik ga ervan uit dat je XP gebruikt.

Verder zou ik het op prijs stellen dat je in posts geen termen gebruikt als "Wat nu?", want dat komt over alsof je je probleem over de muur gooit. Vraag in plaats daarvan of iemand misschien een suggestie heeft bijv.

Succes,

Tijs.
 
toegang geweigerd

Wordt eens eigenaar van het bestand. Als dat niet genoeg is, ook eigenaar worden van de map waar het instaat.

hier staat daar wat over.

Ik ga ervan uit dat je XP gebruikt.

Verder zou ik het op prijs stellen dat je in posts geen termen gebruikt als "Wat nu?", want dat komt over alsof je je probleem over de muur gooit. Vraag in plaats daarvan of iemand misschien een suggestie heeft bijv.

Succes,

Tijs.

Beste Tijs
In de eerste plaats dank voor de snelle reactie. Met mijn opmerking wat "wat nu" was alleen maar bedoeld om aan te geven dat ik ten einde raad ben. Mijn excuus.
----------
Ik heb geprobeerd om eigenaar te worden zoals als door U aangegeven maar dat lukt mij niet. In de bijlage is te zien wat ik heb gedaan
 

Bijlagen

  • eigensch-beveiliging.jpg
    eigensch-beveiliging.jpg
    118,5 KB · Weergaven: 95
Start de PC in veilige modus, en probeer de instructie dan opnieuw. Er zou dan het tabblad Beveiliging beschikbaar moeten zijn (zie de instructie).

Tijs.
 
toegang geweigerd

Tijs
Door familie omstandigheden staat mijn hoofd er niet naar om me met het probleem bezig te houden. Het probleem is nog niet opgelost.
Graag wil ik op een later moment er nog eens op terug komen.
In ieder geval bedankt voor jou reactie.
Mijn excuus
 
We zijn nu 1 1/2 maand verder. Hoe staat het nu met je probleem??

Tijs.
 
Wordt eens eigenaar van het bestand. Als dat niet genoeg is, ook eigenaar worden van de map waar het instaat.

hier staat daar wat over.

Ik ga ervan uit dat je XP gebruikt.

Verder zou ik het op prijs stellen dat je in posts geen termen gebruikt als "Wat nu?", want dat komt over alsof je je probleem over de muur gooit. Vraag in plaats daarvan of iemand misschien een suggestie heeft bijv.

Succes,

Tijs.
 
Graag een reactie ipv. het citeren van mijn eerste posting in deze discussiedraad.

Alvast bedankt,

Tijs.
 
Graag een reactie ipv. het citeren van mijn eerste posting in deze discussiedraad.

Alvast bedankt,

Tijs.

Ik ben nu weer in de running. Erg attent om mij er weer bij te slepen. (Mijn vrouw is nu opgenomen in een verpleeghuis)
Ik heb precies gedaan wat je geadviseerd hebt maar ik krijg geen toegang. Ik stuur geen paint mee (een aktief deel van de printscreen met alt werkt bij ook niet. De grootte van de printscreen is 1.37 Mb. Misschien heb ik alles bij mezelf nog niet onder controle
 
Stuur mij anders even je MSN-naam (en evt. ook je telefoonummer) via het klikken op mijn schuilnaam (links van deze posting), en kies dan voor Stuur e-Mail naar dnties

Ik kan je dan via MSN of een hulp-op-afstand sessie assisteren bij je probleem als je er prijs op stelt.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
M.b.v. hulp-op-afstand heb ik eerst het probleem bekeken.
Enkele mappen (en soms alleen bestanden) op de G: schijf waren niet te openen: "Toegang geweigerd".
Nadere inspectie wees uit dat er qua probleem 2 zaken gespeeld hebben:
Type 1. De gebruiker administrator was eigenaar van enkele mappen, dus niet de groep Administrators
Type 2. Bij veel bestanden was het Beveiligingstabblad helemaal leeg, en dus waren geen rechten beschikbaar.

Overal waar nodig de gebruiker (of de groep Administrators) als rechthebbende toegevoegd in mappen van type 2.
Mappen van type 1 hebben we de groep Administrators eigenaar gemaakt.

Probleem was hiermee opgelost, en Nico kan het nu zelf doen als hij nog ergens mappen tegenkomt met problemen van 1 van de 2 bovengenoemde types.

@Nico: Nu de vraag is opgelost, graag nog even klikken op "Vraag is opgelost" (staat in het vakje "Status van de vraag", rechts onder dit bericht).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan