Toegang geweigerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elisa

Inventaris
Lid geworden
5 feb 2002
Hallo allemaal,

Ik heb Windows XP en op het moment lukt het me niet om verder te komen dan het scherm met vlag van Windows.
Veilige modus lukt niet. Systeem terugzetten ook niet.
Twee meldingen kreeg ik: hal.dll en bootvid.dll zijn corrupt or missing.
Gekopieerd bij de computer naast me en vervolgens van a: naar d:
A:\copy hal.dll d:\windows\system32 enz.

Nu krijg ik het antwoord: toegang geweigerd :eek:

Doe ik iets verkeerd of wordt me inderdaad de toegang geweigerd?

Op het moment kan ik niet verder. Mijn man heeft de pc nodig :) De mijne ligt totaal uitgevloerd.
Welterusten. Kom morgen er op terug.

Geplaatst door Elisa
Op het moment kan ik niet verder. Mijn man heeft de pc nodig :) De mijne ligt totaal uitgevloerd.
Welterusten. Kom morgen er op terug.

O.K. Tot morgen (vandaag dus) ;)

Falco

Volgensmij moet je imo je man eens wat dingen duidelijk gaan maken hoor:o... (ik heb je wel vaker horen zeggen dat je plaats moest maken voor je man:confused: )

Ziet er slecht uit : :( :
Lees eens
VGA Boot Driver Component
The VGA Boot Driver component, Bootvid.dll, is required by NTLDR regardless of whether a VGA card is present in your configuration.
(komt uit de msdn library)
Heeft dus ook met NTLDR te maken. Hal.dll id daar ook mee gelinkt.
Lees op het forums eens de treads over ntldr. Draait meestal uit op een format : rolleyes:

Allemaal dank voor jullie reactie!

Volgensmij moet je imo je man eens wat dingen duidelijk gaan maken hoor... (ik heb je wel vaker horen zeggen dat je plaats moest maken voor je man )
Temptation.......ik ben niet zo tam hoor, heb maar geen medelijden :D
We hebben nu allebei een pc maar hij heeft em nodig voor zaken.
Falconetti.........volgens mij zit het probleem niet in die hal en bootvid. Het probleem is wel dat de toegang geweigerd wordt. Zo lukt het dus niet om die goeie er in te schuiven.
Papajo, toen ik via herstellen in "dos" zat zag ik ntldr staan.
Het grootste probleem gisteren was wel dat mijn pc steeds als een kaarsje uitgaat. Heb ik al vanaf de zomer. Ik dacht dat het van de warmte was maar dat lijkt me nu vreemd. Dat is dus probleem 2.
En het laatste..........Ik heb zoals altijd mijn security aangepast. Er stonden nog allerlei lui in die niets op mijn pc te maken hebben. Toen heb ik.......dom genoeg ook een nummer weggedaan. Ik ben ban dat dat de vorige Elisa was. Daarna kreeg ik mijn oude bureaublad niet terug. Systeemherstel lukte niet anders was ik daar al vanaf geweest.
Papayo:Draait meestal uit op een format : rolleyes:
Denk ik ook :( Lijkt me de snelste weg, alleen........hij valt rustig in de setup weg.

Hij moet dus weg maar daarvoor probeer ik toch maar format d:\
S H I T
Als jullie nog ideeen hebben hoor ik het graag.
Over een uurtje of zo ga ik mijn pc opstarten. Eerst even de hond.
Temptation...........dat is mijn 2e baas :love:

Het is geen oplossing maar ik zit zo na te denken: in de laatste tijd hebben, opeens, veel mensen last van dat NLTDR. Dat is toch vreemd. Dit was meer een probleem van Windows 2000. Zou het niet aan een of andere update van Microsoft liggen?

Enkel ter informatie:

Short for NT Loader, a program loaded from the hard drive boot sector that displays the Microsoft Windows NT startup menu and helps Windows NT load.
Often a user will see the message "NTLDR is Missing" after attempting to install Windows 2000 or Windows XP, or upgrade a Windows 95-based or Windows 98-based computer to Windows 2000 or Windows XP. The message appears after the first reboot. This occurs only if Windows 95 or 98 has been installed on a drive with the FAT32 file system.

To correct the problem, the user must boot the computer with a Windows 95 or 98 Startup diskette or another bootable diskette with sys.com on it. Then, at the "A:\>" prompt, type "sys c:" and press "enter." A "System Transferred" prompt should appear and then the user must reboot the computer without the diskette.

Hier over het NT Bootproces:

The next step in the preboot sequence is for the system to load the boot sector from the hard disk's active partition into system memory. The boot sector on an NT computer or NT-formatted 3.5" disk contains instructions to load the ntldr file. If this file is missing, you receive the message BOOT: Couldn't find NTLDR. Insert another disk. If the drive partition that contains the boot files uses the FAT file system, you can use a 3.5" DOS disk to boot and then copy ntldr back to the hard disk's root directory. If the partition uses NTFS, you must use a 3.5" NT boot disk. (For information about creating this disk, see the sidebar "Building an NT Boot Disk," page 214.) Use the disk to boot the system. Then, start NT and copy ntldr from the 3.5" disk to the hard disk.

En ik sluit me aan bij de bedenking van Falconetti

Ja, denk ik ook maar dan is het door een update of wat dan ook die ong 3 maanden geleden in onze maag is gesplitst.
Maar........ik heb geen error gekregen van die loader en zag em ook staan.
Het grootste probleem is wel dat de toegang geweigerd wordt. Mijn vermoeden is dat ik mijzelf buiten gesloten hebt.
Eerst bleef ie hangen voor het bureaublad. Duurde vrij lang en daarna kreeg ik een uitgekleed bureaublad.
Heb ik twee keer gehad. Daarna lukte het niet eens meer in de veilige modus te komen.
Mijn idee is dat doordat die pc om de haverklap als een lichtje uitgaat er best het een en ander kan beschadigen. 't Is maar een ideetje.
Die van jullie zijn welkom.

Mijn pc (Athlon) heeft nog steeds hetzelfde geluid. Kan dan toch de ventilator kapot zijn?

Inmiddels heb ik dus maar snel geformatteerd en schone Windows erop gezet. Ik heb de administrato weer en mijzelf weer eigenaar gemaakt.
Het gekke is wel dat ik iedere map heb aan moeten pakken. Niets werkte deze keer door voor alle mappen.
Wat een budklus. En Windows heeft al mijn schijven weer door elkaar geschud :(

En nu maar weer al mijn programma's er opzetten.
Offffee, zou ik een register van een paar dagen terug kunnen gebruiken???? Zo maar een ondeugend ideetje. Dat zou veel werk schelen.
Kan dat????

Maar als je geformatteerd hebt hoe bedoel je: een register van een paar dagen terug?

Wat ventilator betreft (of iets anders): wanneer heb je voor het laatst je PC van binnen goed schoongemaakt? Normaal deed ik dat 1x per jaar. Ik vond hem deze dagen beetje té lawaaierig dus vandaag was: PC schoonmaak dag. Laatste keer was dat nog geen 6 maanden geleden.
Dus alle kabels uit, PC op de tafel, stofzuiger + fijne kwast erbij en openen de boel.
Fijntjes met de kwast en met de stofzuiger erbij alles schoongemaakt.
Deze keer heb ik wat extra werk gedaan omdat ik de 2e ventilator (zit in dat kastje) nog nooit had schoongemaakt. Dus kastje ook los (4 schroeven aan de achterkant) en vervolgens kapje open (ook 4 schroeven).
En toen schrok ik: wat een viezigheid.
Heb alles voorzichtig schoongemaakt. PC is nu super stil.

Ha Falconetti, met register bedoel ik dus dat maagdelijke register dat ik nu heb. Als ik dat nou verwissel met die van een paar dagen terug. (eerst reserve herstelpunt natuurlijk)
Zo'n register doet toch niets anders dan zeggen: Dat staat op d:\blablabla enz
Nu is hij leeg dus gaat niet op zoek naar mijn programma's.
Ik wil dat ie wel gaat zoeken :D Zou mooi zijn.

Wat die ventialtor betreft. Is pas vakkundig met zo'n spuit schoongespoten. Bij Vobis. Zit dus goed.
Hij maakt nog net zo veel herrie als voorheen. Het is een Athlon. Die zijn echt niet fluisterstil.
Het is heel vreemd. Midden onder m'n werk gaat gewoon het beeld weg. De motor van de processor blijft lopen maar de lichtjes van de cd-rom en brander gaan continue branden.

PS Ik hoefde de pc niet open te maken. Ik zag aan de buitenkant het stof van 2 jaar goed zitten :cool:

Ha Falconetti, met register bedoel ik dus dat maagdelijke register dat ik nu heb. Als ik dat nou verwissel met die van een paar dagen terug. (eerst reserve herstelpunt natuurlijk) en de kopie nemen die staat op mijn niet geformatteerde e:\
Zo'n register doet toch niets anders dan zeggen: Dat staat op d:\blablabla enz
Nu is hij leeg dus gaat niet op zoek naar mijn programma's.
Ik wil dat ie wel gaat zoeken :D Zou mooi zijn.

Wat die ventialtor betreft. Is pas vakkundig met zo'n spuit schoongespoten. Bij Vobis. Zit dus goed.
Hij maakt nog net zo veel herrie als voorheen. Het is een Athlon. Die zijn echt niet fluisterstil.
Het is heel vreemd. Midden onder m'n werk gaat gewoon het beeld weg. De motor van de processor blijft lopen maar de lichtjes van de cd-rom en brander gaan continue branden.

PS Ik hoefde de pc niet open te maken. Ik zag aan de buitenkant het stof van 2 jaar goed zitten :cool:

1- Zit je ook aan de whisky? Je plaatst dubbel :D
2- Register: je kan het proberen, je hebt toch geformatteerd. Maar anderzijds denk ik, dat oude was toch beschadigd, werkte niet meer goed. Het is een gok dat je wil nemen of niet?
3- Ik gebruik ook een Athlon. Ze hebben jou mooi tuk bij Vobis :D . Je brengt de PC heen, ze spuiten de boel, en ja hoor Bingo: nu zit je met brandende lampjes :D . Maar ik ben zeker dat ze zouden heel blij zijn als je nu toch dat oude beestje inruilt en je bij hun een nieuwe koopt :D .

Register:
terugzetten van een gans register is niet aan te raden, wel bvb de hives van bekende programmas

If you have created a new instance of Windows XP (i.e. a reinstall) but you have done this on a new hard disk then you can still access your old registry on your previous hard disk. i.e. you have two 'windows' folders on two hard disks, your new install and your old install.
Moving on, looking around the web I found these applications which seem ideal: http://www.mitec.cz/regtools.htm
Using these you should be able to find and export keys you may need, like your old Outlook Express 'rules' or 'filters' etc. Normally I export these to files before I do a reinstall so that I can simply add them back in.

Lampjes die constant blijven branden:
het eerste wat ze me geleerd hebben bij hardware is dat dat een absoluut slecht teken is (hardwarematig). Ik zou me daar op focussen (zoek een prive iemand die veel van hardware weet en het evtl. kan nakijken)

Falconetti.........nee niet dronken :D Ik krijg het bericht ook niet weg. Steeds gedoe met mijn cookie.
Lampjes: Nee, dat uitvallen heb ik al vanaf de zomer.
Anderhalve maand geleden laten doen bij Vobis toen ze een grotere schijf bij me hebben ingezet. Die kleine van 30 gb heb ik aan mijn man gegeven :D Je ziet het, zo slecht heb ik het nog niet ;)

Papayo.......Hoezo new hard disk? Deze is snel geformatteerd. Maar............wat er wel steeds weer naar boven komt is die beveiliging. En dat zal ik niet opnieuw hetzelfde hebben gedaan. Bij sommige zie ik alleen administrators staan. Andere vermelden lange nummers einde 500 en 1004. Ik ging er vanuit dat 500 de administrator is en 1004 ikzelf. Maar.......er staan ook andere namen en niet allemaal met mijn Computernaam. Die loos ik dus steeds. Kan een overblijfsel zijn van die hacker die ik had.

Wat zijn de risico's afgezien van een pc die niet wil opstarten? Je zult in dit geval toch wel terug kunnen grijpen naar een andere systeempunt?
Of kan het erger uitpakken. Ik zou het wel eens willen gokken :D

Inmiddels heb ik het opgelost met een schone installatie. Moest ik natuurlijk al die programma's er weer opzetten. Toegang geweigerd? Ik denk toch ergens met de rechten verkeerd gedaan.
Nu loopt het goed maar het is maar voor kort omdat ik een nieuwe pc krijg. En net toen ik met de aankoop bezig was kreeg ik te horen dat het moederbord van mijn pc niet goed is en dat ik een nieuwe krijg. :cool:
Leuk na 3 jaar gebruik! Heb ik dus een pc extra!
Jullie begrijpen zeker wel dat ik eens naar de mogelijkheden ga kijken die een server me biedt.

Groetjes en allemaal bedankt voor de hulp!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan