Toegang geweigerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tivoli

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jun 2004
Stel dat ik een Word bestand "word.doc" opsla op mijn bureaublad en nadien verplaats naar de map "map1" op het bureablad kan ik dit bestand niet meer openen. De melding die ik krijg is "Toegang tot C:\Documents and Settings\Gebruiker\Bureaublad\map1\word.doc is geweigerd."

Als ik probeer het bestand dan te verwijderen kan ik dit niet verwijderen en krijg ik de melding:
"Kan 'word.doc' niet verwijderen. De toegang is geweigerd. Controleer of de schijf vol of tegen schrijven is beveiligd of dat het bestand momenteel in gebruik is."

Kan iemand mij helpen? ik heb dit probleem ook bij het verwijderen van mappen. Weet iemand wat ik kan doen?

Probeer de computer eens opnieuw opstarten en dan verwijderen.

Als dat niet lukt computer opstarten in veilige modus dan kun je het zeker verwijderen :)

Een andere mogelijke oorzaak is dat "snelweergave" is ingeschakeld met als gevolg dat wanneer je in de verkenner staat, Windows dit bestand probeert weer te geven / weergeeft, met als resultaat een error v.w.b. de verwijdering omdat het bestand in gebruik is en een bestand dat in gebruik is kan niet verwijderd worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan