toegang geweigerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

alexia

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2000
Hallo, ik heb een probleem met mijn thuisnetwerk.
In dit netwerk 3 computers...
1. " hoofd" computer met router en modem aansluiting via kabel
2. één draadloos verbonden PC met XP
3. één draadloos verbonden PC met Vista

Ik heb vanmiddag mijn router gereset omdat mijn internetverbinding traag was :confused:
Nu dit was gebeurt is alles weer OK maar!!! ik kan van PC 1. geen toegang meer krijgen tot PC 3. Daar waar dit voorheen wel ging..
Er staat iets over niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Hoe kan dit opgelost worden? Ik snap er niets van.
Ik kan andersom wel toegang krijgen.

alvast bedankt.

Je beschrijft 3 computers:
Computer1: bedraad, 'hoofdcomputer'
Computer2: draadloos met XP
Computer3: draadloos met Vista

Welke pc's hebben nu onderling problemen? En welk besturingssysteem draait Computer1?

Tijs.

hoi Tijs, op computer 1. draait XP en het probleem ligt bij computer 2. ...die is zowel vanaf PC 1 als PC 3 niet te benaderen.
Vanaf PC 2. is wel nr 1 en 3 te benaderen.

Op PC2: Start -> Uitvoeren -> control folders
tabblad Geavanceerd
Aanvinken: Eenvoudig delen inschakelen (aanbevolen).

Kijk of het dan beter gaat. Ik ga er wel vanuit dat er (minstens) 1 map en/of printer gedeeld wordt.

Succes,

Tijs.

Tijs, ik zie geen " geavanceerd tab" staan bij uitvoeren : control folders

control folders.JPG

Het zal in het tabblad Weergave zijn, ipv. Geavanceerd. Sorry daarvoor.

Tijs.

ik ben al blij dat je me wilt helpen want ik snap 't niet echt meer...had nog gebeld naar Microsoft in A'dam in eerste instantie, je denkt dat je daar goed wordt geholpen; er werd verteld dat de service sowieso 230 euro ging kosten ( alleen bedrijven, particulieren werden niet geholpen met netwerkproblemen) wat een " service"
Ik ben blij dat jullie er zijn, echt TOP :thumb:
enfin, ook onder weergave kan ik dat " eenvoudig delen" niet vinden. Voor alle duidelijkheid: ik heb gezocht op de draadloos verbonden PC met XP ( nr 2)

Laatst bewerkt:
Ik kom er in de loop van vanavond op terug. Heb hier even geen XP machine bij de hand.

Tijs.

Ik herinner me dat ik ook nog eens hier erover geschreven heb, inclusief links etc.

Tijs.

mappen delen

Hé Tijs, sorry voor de late respons.

Het delen van de mappen is in mijn geval van toepassing op Vista....
Ik kan nl. van computer 1 (XP) niet in de mappen kijken van computer 2 (Vista).
Vanaf de Vista computer kan er wel in computer 1 gekeken worden.

alvast bedankt voor de moeite

Alexia

Probeer 2 dingen op Vista in te stellen en dan kijken of het beter gaat:
1. Start Netwerkcentrum (Configuratiescherm -> Netwerkcentrum)
Zorg ervoor dat Netwerkdetectie ingeschakeld staat, en ook Bestanden Delen
2. [Windows-toets]r toetscombinatie -> control folders -> tabblad Weergave -> helemaal onderaan Wizard Delen gebruiken (aanbevolen)

We horen het wel.

Tijs.

Alexia,

ik had hetzelfde probleem: ik had al een XP-PC en nu een Vista-PC erbij. Vanaf XP kon ik steeds maar niet de Vista-shares zien. Na lang proberen en zoeken heb ik de oplossing gevonden op een Engelstalig forum; leek mij voor ons in NL ook nuttig: bij de permissies op de share die je probeert in te stellen zie je standaard staan de user "Iedereen". Het tabblad ernaast "Security" geeft de permissies voor de map. Je moest ook al in vorige Windowsversies gelijke permissies uitdelen op de share èn op de map. Welnu: ik heb in mijn share op de map, dus onder "Security" de user "Iedereen" toegevoegd met alle permissies. Meteen werkte de share vanaf XP. Wat ik er extra weird aan vind is dat ik de user die ik ben, zowel op Vista als op XP allang had toegevoegd bij "Security", maar blijkbaar wil Windows de user "Iedereen" erbij onder "Security".
Bron:
http://help.lockergnome.com/vista/Vista-XP-file-problem-ftopict27353.html

Hopelijk kan dit jou (en anderen) helpen.

Frank

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan