Toegang geweigerd

• Onderwerp starter Onderwerp starter Cory
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Cory

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2007
Hallo,

In Mapopties heb ik "Verborgen bestanden en mappen weergeven" gevinkt. Toch wordt het mij "niet toegestaan" om Tijdelijke internetbestanden of Local Settings te openen.

Ik ben administrator en enige eigenaar van deze computer. Hoe kan ik deze bestanden openen?

Dit klopt, dit heeft denk ik iedereen.

Dit is een denkwijze van Microsof: gebruikers zijn dom en moeten beschermd worden tegen het maken van onherstelbare fouten.
Daarom zijn enkele mappen niet bereikbaar, want wat je niet kunt zien kun je ook niet verwijderen.

Optie: XP of W7, verder weet ik het zo gauw ook niet.

Of opstarten met een livecd en dan de mappen inzien/verwijderen.

Trouwens, tijdelijke internetbestanden kun je ergens instellen op een tabblad in je browser en local settings, dat zijn je documenten en foto's. Deze zijn op een andere manier te benaderen via het startmenu.

Kijk even hier

Laatste paragraaf gaat over Tijdelijke internet bestanden-map.

Succes,

Tijs.

Dit besturingssysteem schermt echt teveel af, waardoor de mensen er niet bij kunnen en dan geen andere mogelijkheid meer zien dan de beveiliging op te heffen.

Ze kunnen ook overdrijven. Ik hoop dat ze met Windows 7 niet zo stom zijn. Bedankt voor de hulp!

Is het probleem al opgelost?

Anders zou dit ook wel kunnen helpen :thumb:

Ja okay bedankt. Op één computer heb ik de eigenaarschap op Administrator overgedragen. Ik zal deze computer niet gebruiken voor belangrijke dingen zoals bankacties. Hoewel ik me afvraag of er wel enig verschil in veiligheid is: als je eenmaal toestaat om een programma te installeren dan kan dat programma alles doen wat jij ook kan. Zelfs een Firefox extensie kan echt alles doen. Maar goed, één computer houd ik voor de belangrijke logins, voor alle zekerheid.

Zoals er veel gezegd wordt: het grootste probleem voor een computer is wie er achter het toetsenbord en stoel bevind ;)

Het is dus veilig zolang je niet altijd op "OK" drukt overal maar net zoals met UAC aan drukt met daar gewoon op verder omdat men er gewoon is aangeraakt en dit automatisch doet...

Veilig... niets is veilig. Ik installeerde een programma, geen spyware, een desktop zoekprogramma maar dan niet van Google. Na enkele minuten had ik het bekeken, leek me niks, en ik deinstalleerde het. En toen was mijn hele computer gebroken. Ik kon niks opstarten omdat het betreffende programma al draaide (de taskmanager wist van niks). Alles wat ik startte was in gebruik. De optische drive was bezet dus ik kon niks opslaan. Ik deed diverse systeemherstelpogingen, vergeefs, het werd niet uitgevoerd. En toen heb ik helaas mijn schijf moeten formatteren en de HP fabriekinstellingen moeten terugzetten. En daar ben ik een hele dag mee bezig geweest. Waardeloos.
Nou zie je maar, dat kan dus ook gebeuren, na drie weken meteen raak.
Het vervelende vind ik dat ik weer zit te klieren met de videokleuren, hoewel ik de instellingen had genoteerd, ik krijg ze niet meer hetzelfde :(

Veilig... niets is veilig. Ik installeerde een programma, geen spyware, een desktop zoekprogramma maar dan niet van Google. Na enkele minuten had ik het bekeken, leek me niks, en ik deinstalleerde het. En toen was mijn hele computer gebroken. Ik kon niks opstarten omdat het betreffende programma al draaide (de taskmanager wist van niks). Alles wat ik startte was in gebruik. De optische drive was bezet dus ik kon niks opslaan. Ik deed diverse systeemherstelpogingen, vergeefs, het werd niet uitgevoerd. En toen heb ik helaas mijn schijf moeten formatteren en de HP fabriekinstellingen moeten terugzetten. En daar ben ik een hele dag mee bezig geweest. Waardeloos.
Nou zie je maar, dat kan dus ook gebeuren, na drie weken meteen raak.
Het vervelende vind ik dat ik weer zit te klieren met de videokleuren, hoewel ik de instellingen had genoteerd, ik krijg ze niet meer hetzelfde :(

Dat is natuurlijk een spijtig gebeuren, maar ik denk niet dat het veel zou uitgemaakt hebben of UAC al dat niet aan of uit stond, je had het programma dan toch al geinstalleerd.

Helaas, nog meer troubles. Wat is er toch met dit systeem? De andere Vista heeft dit soort problemen niet.
Op de een of andere manier kon Vista niet opstarten en bood een systeemherstel aan. Gelukkig hielp dat, hoewel de schrik er goed in zat. Want ik had totaal niks geïnstalleerd!

Daarna kreeg ik weer de gebruikelijke problemen dat hij desktop bestanden had gerestored (dus had gecorrumpeerd). Ik vond deze pagina http://www.tweakxp.com/article37472.aspx en de vraag is of ik het goed begrijp dat hij daarmee voortaan mijn desktop mappen (simpele programmaatjes, verzamelingen en mappen die geen systeem impact hebben) ongemoeid laat?

Helaas, nog meer troubles. Wat is er toch met dit systeem? De andere Vista heeft dit soort problemen niet.
Op de een of andere manier kon Vista niet opstarten en bood een systeemherstel aan. Gelukkig hielp dat, hoewel de schrik er goed in zat. Want ik had totaal niks geïnstalleerd!

Daarna kreeg ik weer de gebruikelijke problemen dat hij desktop bestanden had gerestored (dus had gecorrumpeerd). Ik vond deze pagina http://www.tweakxp.com/article37472.aspx en de vraag is of ik het goed begrijp dat hij daarmee voortaan mijn desktop mappen (simpele programmaatjes, verzamelingen en mappen die geen systeem impact hebben) ongemoeid laat?

Aan die link heb je niet zoveel denk ik, het lijkt me probleemloos op te lossen en je zou er niets van merken, maar dat is gewoon om schijfruimte te besparen ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan