Toegang geweigerd..

Status
Niet open voor verdere reacties.

pieto84

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2012
Beste mensen,

Ik heb een probleem met mijn harde schijf. Mijn vorige computer heeft een klein brandje gehad vanbinnen, het ramgeheugen is tot 2x toe verbrandt. Het was ook al een oudje, dus ik heb een andere gekocht. Ik wilde toch graag mijn bestanden behouden, dus heb ik de harde schijf overgezet naar mijn nieuwe. Alles werkt goed, ik heb toegang tot alle mappen, behalve de map van mijn gebruikersaccount onder documents and settings. Onder deze map vallen mijn documenten, mijn afbeeldingen en al die mappen.. Als ik erop klik krijg ik de melding 'toegang geweigerd' .Ik heb van alles al geprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar. Wie weet wat ik verkeerd doe, of wat er misgaat?

Het gaat trouwens om een pc met windows xp pro

Alvast bedankt!

:) En....die betreffende map, ben jij ook eigenaar of een andere account dat is ?? :D ?

Oplossing als je geen Administrator maar wel een Standaard account hebt,

Ga naar ''Start'' en klik dan op het icoontje boven (jouw gebruikersfoto) en dan kom je terecht in Gebruikers Instellingen
Dan ga je naar Accounttype wijzigen waar je waarschijnlijk een popup krijgt voor de machtiging. (Dan moet je eerst een wachtwoord typen van een ander account die op je comp staat) en dan kom je in het venster en dan vink je Administrator in en druk op OK Nu ben je helemaal gemachtigd voor je hard-disk. Dit werkt bij mijn WINXP Proffesional in iedergeval wel..

Ik hoop dat dit ook bij jou gaat lukken, laat mij dit weten!

Succes,

- winxptje

Ik kan niet rechtsklikken op administrator.. Volgens mij is dat vanaf windows vista gekomen.. Ik ben zelf de enige account op deze computer.. De harde schijf kwam uit mijn oude computer waar ik tevens de enige account had.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan