Toegang map beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bruce The Boss

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 aug 2002
Hallo,

ik ben opzoek naar een (liefst freeware) progje om voor anderen de toegang tot een komplete map te beveiligen.

Ik heb wel een progje gevonden waarbij je de bestanden in een map kunt beveiligen tegen open maar ik wil dat ze niet eens die map kunnen komen.

Jacco

In Windows 2000 kun je dit standaard doen als niet iedereen dezelfde username gebruikt. Verder moet de schijf wel een NTFS partitie zijn. Via de eigenschappen van de map kun je dan restrictie's instellen.

In Windows 2000 kun je dit standaard doen als niet iedereen dezelfde username gebruikt. Verder moet de schijf wel een NTFS partitie zijn. Via de eigenschappen van de map kun je dan restrictie's instellen.

Hoe kom ik er achter of de schijf een NTFS partie heeft / is ???

Jacco

Rechtsklikken op een schijf en dan eigenschappen.

Maar je kunt een schijf nog wel converteren naar NTFS.

Start een dosbox en typ:

convert c: /fs:ntfs

c: is dus je c schijf en zo kun je ook eventuele andere schijven (partities) converteren

Houd er wel rekening mee dat het converteren een eenrichtingsweg weg. Windows zélf heeft niet de mogelijkheid om dan weer terug te gaan naar FAT32. Daar zal je weer externe programma's voor nodig hebben (zoals PM).

Groetjes,
Bennie

Wat zijn (is) dan de redenen om een harde schijf als NFTS in te richten.

1. - beveiligingen instellen
2. - ..................

Jacco

En dat is in mijn ogen de voornaamste reden om een server (ik neem aan dat het om een server gaat gezien ook je andere vraag) op ntfs te zetten

Yep, capito.

Ik ga het uitproberen.

Jacco

p.s. Met PM bedoel je zeker Partition Magic ?

Met PM wordt inderdaad partition magic bedoelt

Maar je kunt een schijf nog wel converteren naar NTFS.

Start een dosbox en typ:

convert c: /fs:ntfs

c: is dus je c schijf en zo kun je ook eventuele andere schijven (partities) converteren

Kunnen er nog enge dingen fout gaan als ik het bovenstaande doe of is het een kwestie van het bovenstaande uitvoeren, opnieuw opstarten en hup weer aan de gang ?

Het is n.l. een bedrijfsnetwerkje en als dadelijk alles eruit ligt ...... dan lig ik er straks ook uit.

Jacco

In die keren dat ik bovenstaande uitgevoerd heb is er niks mis gegaan

Maar het is en blijft altijd jou keuze om het te doen

Jawel, het is gelukt.

Kan ik een W98 computer zo ook omzetten ?

Jacco

Helaas, Win98 ondersteunt\leest geen NTFS.

Groetjes,
Bennie

Hoe kan ik de toegang tot deze W98 computer dan beveiligen ?

Jacco

Als die PC in een netwerk zit, zal dat met wachtwoorden\gebruikersrechten moeten.

Groetjes,
Bennie

Brrrrrrrrrrrr, de computer is ontzettend langzaam geworden. Bij elke handeling die ik doe duurt het een "uur" voordat er iets gebeurt.

Ik heb de computer al eens opnieuw opgestart, maar dat helpt ook niet.

Kan dat door het converteren komen.

Jacco

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan