toegang "Mijn documenten"

Status
Niet open voor verdere reacties.

JdeBoer

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2005
Stel:
ik heb 2 computers, A (de host) en B
en ik heb 2 gebruikers, X en Y

Ik heb op computer A een NTFS-geformateerde partitie (of schijf) met gebruiker-gerelateerde mappen "Mijn documenten",
dus voor gebruikers X en Y, met volledig beheer. En beide gebruikers zijn ook lid van de groep Administrators.
En ik heb voor beide gebruikers de map "Mijn documenten" gedeeld met volledig beheer.
Ook zijn beide computers verbonden d.m.v. een netwerk-hub.

Nou is het de bedoeling dat alleen gebruiker X via computer B zijn eigen documenten kan wijzigen op computer A.
(en natuurlijk ook op computer A zelf)

Welkom op HelpMij, JdeBoer !

Je zegt het zelf al:
Geplaatst door JdeBoer
dus voor gebruikers X en Y, met volledig beheer. En beide gebruikers zijn ook lid van de groep Administrators.

Je moet dit dus voor x de rechten beperken op computer A.
Dus geen volledige toegang geven.

Opstarten in veilige modus, en inloggen als administrator.
Rechter klik op de betreffende map, eigensxhappen, beveiliging.
Daar kun je de rechten beperken.

Dat is niet helemaal wat ik zoek, of ik heb de vraag niet goed gesteld...
voor het laatste dan mijn excuus

Gebruiker X moet via beide PC's bestanden kunnen wijzigen, aanpassen e.d. in zijn map "Mijn documenten" op computer A.
Ik had gebruiker X ook toegevoegd bij "Delen en beveiliging" op computer A.

Als gebruiker X zich aanmeld op computer B moet hij bij zijn documenten kunnen komen op computer A, en dat geldt ook voor gebruiker Y hetzelfde.

Geplaatst door JdeBoer
of ik heb de vraag niet goed gesteld...
voor het laatste dan mijn excuus
Foei! :D

Als eerste heb je een goed werkend netwerk nodig. (zie bijlage)
Gebruiker x heeft inlognaam op eigen pc A en pc B, en eigen map "Mijn documenten" op pc A.
Gebruiker y heeft inlognaam op eigen pc B en pc A en eigen map "Mijn documenten" op pc B.

Dit houdt in dat je beide gebruikersnamen op beide pc's moet toevoegen.

Pc A in veilige modus opstarten.
Rechts klikken op de map "gebruikersnaam X, Mijn documenten", eigenschappen, beveiliging, en GEEN rechten voor gebruikersnaam Y.

Rechts klikken op de map "gebruikersnaam Y, Mijn documenten", eigenschappen, beveiliging, en GEEN rechten voor gebruikersnaam X.

Pc B in veilige modus opstarten.
Rechts klikken op de map "gebruikersnaam Y, Mijn documenten", eigenschappen, beveiliging, en GEEN rechten voor gebruikersnaam X.

Rechts klikken op de map "gebruikersnaam X, Mijn documenten", eigenschappen, beveiliging, en GEEN rechten voor gebruikersnaam Y.

Nu hebben beide personen x en y toegang tot hun eigen documenten zowel op hun eigen pc als op de pc van de andere persoon, maar GEEN toegang tot de mappen / documenten van die ander.
Daarvoor heb je immers geen rechten ingesteld.

Via windows verkenner, netwerkomgeving, [naam van werkgroep], [naam van pc A of B] kunnen de beide gebruikers ook bij de documenten waar ze rechten hebben, op de andere pc.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan